fre 08 nov 2013, 15:05#243794
De ringde till mig för nån månad sen och inledde samtalet med att säga att de fått reda på att många i mitt område var missnöjda med bredbandshastigheten. Frågade en massa om hastigheter hit och dit och undrade om uppkopplingen brukar brytas. Naturligtvis slutade samtalet med att de ville sälja ett mobilt bredbandsabonnemang. Jag förklarade att jag har fast uppkoppling hemma och inte vill ha nåt mobilt. Försäljaren undrade om han skulle ta bort mig från deras samtalslista. Naturligtvis sa jag.
I förrgår ringde de igen. Började samtalet på precis samma sätt. Jag avbröt säljaren och sa -Ni ringde mig för en månad sen och jag vet att det här slutar med att du vill sälja mobilt bredband. Du kan väl inte göra nåt åt Telias hastighet på mitt trådbundna bredband? Jag vill inte ha nåt mobilt, för det funkar inte här.
Då blev försäljaren lite arg och sa att de hade minsann inte ringt mig förut. Han undrade hur jag kunde veta att deras mobila inte funkade. Jag hade ju inte prövat.
-Det skiter jag i, sa jag. Jag vill inte ha nåt mobilt skit. Jag har min mobiltelefon isåfall.
Bad honom spärra mitt nummer i deras listor och aldrig ringa igen. Får se hur länge det håller... Tycker det är ett fult sätt att ringa och säga sig ha fått klagomål på uppkopplingen från mitt område. I början verkade det ju som om han bara ville fixa nåt som inte funkar. Nästan samma sak som när Postkodslotteriet ringde och tyckte jag skulle köpa två lotter för då kommer jag att vinna dubbelt då mycket nästa vecka. Hur vet du det frågade jag.
-Jo har du två lotter vinner du ju dubbelt då mycket.
-Men det är väl inte säkert att jag vinner alls?
-Nä, naturligtvis. Men vi har ett provapå-paket där du får 2 lotter, sen kan du säga upp abonnemanget.
-Du menar alltså att två första lotterna är gratis?
-Nej nej, men du binder dig inte till något. Lotterna kostar bara 160:- /st/månad.
-Glöm det, jag köper triss istället.
/// Perjos