lör 19 okt 2013, 11:53#240969
halvproffs skrev:Men vänta nu Kse. Kvitto hade jag men i bokföringen någonstans. Förvånad blev jag ju inte för jag skrev ju att jag visste vad det skulle bli. Det var ju ingen finnig tonåring utan en man på 35+.
Julakortet skaffades lite senare. Hade ju inga förväntningar heller utan det var mer en test av Jula.
Kan ju även vara bra information till er att nycklarna är fullständigt kassa eller? trots Julas kvalitetskontroller.
Ja men stå på dig då om du tycker att du har rätt, även om dom inte skiter i det fullständigt så kommer dom ju inte springandes efter dig och ber dig komma tillbaka. Ang. kvaliten på satsen du beskriver vet jag ingenting om men tycker att Jula i regel jag bra kvalitet för att vara hobbyverktyg.
Jättebra att du tar upp en sån sak så att inte andra går på samma nit, men om det nu är några år sedan så borde väl satsen vara utbytt eller iaf omgjord om kvalitén är så pass undermålig. Jula är ju trots allt ett lågprisvaruhus och även om grejerna så klar ska hålla så kommer det nog in några bottenapp i sortimentet ibland.
Självklart ska Jula vara intresserad av att titta närmare på ett sånt fall, om inte annat för att man själv vill förbättra sig och få bort artiklar med dålig kvalitet.
En nöjd kund berättar åt en person, en missnöjd kund berättar åt tio. Du hade ju tex. inte gjort den här tråden om satsen fungerar klanderfritt.
Men jag anser nog att killen som nekade sig ersättning inte gjorde nått fel, utan kvitto med sig och med en några år gammal produkt i handen hade nog jag gjort samma bedömning.
Däremot hade han ju kunnat hänvisa dig till högre instans.