Före och efter jobbet

A-kort

22 inlägg 17630 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

A-kort

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216708 Passade på att söka körkortstillstånd för mc (A-kort) nu då det va dags att förnya CE behörigheten.

Ska man ta körlektioner eller kan man övningsköra själv och fixa uppkörningen ändå?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: A-kort

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216722 Ta några körlektioner på bilskolan så får du många nyttiga tips och öva mycke själv på manöverprovet
och körningen så ska du se att det går bra.teorin kan du läsa på hemma och göra teoritester på datorn.
Lycka till

Användarvisningsbild

Re: A-kort

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216733 Hur går det till når man skriver teorin? måste det göras hos en körskola?

   TS
Avatar Fallback

Re: A-kort

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216764 Teoriprovet gör du på trafikverket provställen.du fotar du dig före provet i deras foto automat sen gör du provet då deras dator.
Jag tog nyss ce kort,jag skrev in mig på bilskolan och köpte teori böckerna av dom fick inloggningsuppgifter till webcom där man kan sitta hemma och öva på olika prov på datorn.
Jag läste all teori hemma bokade prov själv och skrev upp.
uppkörningen bokade trafikskolan,ja tog 5-6 körlektioner.

Användarvisningsbild

Re: A-kort

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222434 Jajamän! Då är man anmäld till körskola då.
Igår köpte jag en hoj som jag övningskörde med i 2 timmar, man blir som barn på nytt!

   TS
Avatar Fallback

Re: A-kort

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222439 Vad kul! ta det försiktigt i början och lär dig känna hojen, passa dig för allt grus och sand som är på vägarna nu.Lycka till med körningen

Användarvisningsbild

Re: A-kort

totte  
#222469
OAS-forests skrev:Jajamän! Då är man anmäld till körskola då.
Igår köpte jag en hoj som jag övningskörde med i 2 timmar, man blir som barn på nytt!


Jättekul! Men nu måste du tala om vad det är för hoj, helst med bilder också :grin: ! Lycka till med kortet!

Användarvisningsbild

Re: A-kort

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229465 Idag fixade jag uppkörningen.. känns riktigt bra.. det bästa jag gjort på många år!
P.S. Hojen är en Honda vfr800 med högre markfrigång och upprätt körställning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: A-kort

totte  
#229469 Gratulerar! Bra gjort! @};- :ymparty:

Kollade hojen på nätet. Inte för jag kan nåt om nyare motorcyklar :oops: , men ser ju skön ut :grin: !

Användarvisningsbild

Re: A-kort

hayabusa 08  
#229485 Honda VFR, av många mc-journalister ansedd som en av världens bästa allrundcykel.
Kanske inte bäst på ngt, men bra på allting, En riktigt trevlig cykel att köra.

Gratulerar till ett bra köp och gratulerar till körkortet!!

Lycka till o kör försiktigt...

Användarvisningsbild

Re: A-kort

Bax  
#229489 Grattis!
Att köra hoj är en härlig känsla.
Kom ihåg, när du är ute och kör, att alla bilister är blinda idioter.

Avatar Fallback

Re: A-kort

Tosca  
#229524
Bax skrev:Grattis!
Att köra hoj är en härlig känsla.
Kom ihåg, när du är ute och kör, att alla bilister är blinda idioter.

Det gör man alltid rätt i att komma ihåg, klarar man av att planera körningen åt alla andra också så är man en duktig förare.

Användarvisningsbild

Re: A-kort

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229532 Tog en sväng efter jobbet idag, jäklar vad kul det är.. man använder verkligen alla sinnen och nu förstår jag vad mina mc-åkande vänner talat om tidigare :)

Glömde att säga att det ingår ett x i beteckningen.. alltså vfr800x.

   TS
Avatar Fallback

Re: A-kort

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229533 Stort grattis till mc kortet :smile:
Och kör försiktigt,för bilisterna kan vara totalt blinda och hänsynslösa mot mc åkare :x

Avatar Fallback

Re: A-kort

husqvarna_med_sthil  
#229544 Grattis till mckortet !

Vad gäller bilister är blinda så kan jag intyga att så är det. Jag har kört hoj i 15 år och man vet aldrig med en bilist. Senast idag låg jag bakom en mc med bilen genom ett samhälle i Hälsingland när jag ser en väntande bil i en korsning. Bilen före mc'n passerar och den väntande bilen kör ut med resultatet att den på mc får slå på en tvärnit. Nu gick det bra men marginalen var bara någon meter. Liknande har jag varit med om flera gånger, högst obehagligt men går bra om man kör som folk och vet om att man är osynlig för vissa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).