Känns som en nerv som ligger i klämstrax ovanför ena skinkan och när man hamnar i en specifik position känns det som en kniv som går rätt in.
Haft bekymmer med ryggen sedan 15 års årdel. Ryggskott fick jag mitt första vid 17 års ålder och då ska väl inte ryggen varit färdigutvecklad än så det är väl detta som som satt sina spår.
Har man sen inte varit i skogen på ett tag, typ någon månad eller två och kör på som en tok.....
Ja då ligger jag där dagen efter till 100%. Detta tror jag beror på träningsvärk och en dåligt tränad rygg.
Diskbråck ligger kanske nära till hands då min syster opererades för detta för 3 år sen vid 34 års ålder.
Brorsan har 3 diskar som är kassa och väntar på OP. Han är 30 nu.
Inga bra gener tydligen.
Nåväl, har lärt mej att slippa den mesta smärtan genom att tänka på hur man rör sig samt lyfter och framförallt om man SKA lyfta överhuvudtaget. Finns hjälpmedel till det mesta idag.
Har man bara ett liv här på jorden kan man väl försöka ta sig igenom detta med så lite ont som det bara går
För övrigt en bra tråd som kan få några att tänka till...
Bl a de som funderar på att börja köra maskin, sängliggandes skogsarbetare och dessutom om det fylls på med lite tips å trix kanske vi kan hjälpas åt att förhindra
några framtida ryggont...
Inte alla men någon kanske
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)