fre 30 dec 2011, 21:23#152736
Jag har ett helt barnsligt obehag för blod (blod från människor) så de räckte med blotta tanken och då hon beskrev hur det går till! Detta var ett försök att bli av med detta obehag/rädsla/feghet. Ska försöka en gång till men då får det banne mig vara om det inte blir till något.
Detta leder mig tillbaka till tiden i skogsbruksskolan när vi var i skogen och körde med både skördare och skotare. Vi hade 2 skotare och 2 skördare. Jag körde ena skördaren när en klasskompis kom med skotaren bakom mig och han råkade lyfta av en banke. Bankarna var tunga att lyfta och besvärliga att lyfta tillbaka så när jag såg vad som hänt stängde jag av maskin och gick för att hjälpa honom. Det blev att vi blev och snackade en stund efteråt, när vi tyckte de räckte och jag gick tillbaka till maskin hörde jag ett skrik/rop längre in i skogen där den andra skördaren var.
Jag sprang dit så fort benen bar och när jag kom till maskinen såg jag ingen, jag ropade och fick svar längre in i skogen. Sprang mot ljudet och hittade klasskompisen med blodig arm, var bara att framkalla all befintlig självbehärskning för att de inte skulle gå som vid de senare försöken till blodgivning. Och ut fick jag honom, så när de gäller så går de tydligen.
Måste ha sjuksystern att rikta nån typ av vapen mot mig nästa gång.
Klasskompisen ifråga skadade sig när han bröt mot regel Nro: 1 påtade på aggregatet med maskin igång. Skulle spänna matarvalsarna och då fick maskinen mitt i allt eget liv och tilttade ner och knep ihop. Slet handen ur led och ytliga skärsår.
"Logging Is My Business... and Business Is Good"