Före och efter jobbet
Fisketråden
ons 11 maj 2016, 20:34#391374Så stor fisk som du skriv om er Ikkje vanlig her som Eg bur, er for langt sør og for langt inne i ein fjord. Men i dag var det mange niser heilt borti båten min, har aldri sett Dei på så kort hold før. Men Dei skremmer jo fisken men samtidig er Dei ein indikasjon på at det er fisk for Dei til å ETA.
lör 04 jun 2016, 21:21#394914Sonen putsade personbästa på gädda idag. 4,8 kg
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 04 jun 2016, 21:37#394917Kallas även GG48, GruvöGädda!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
lör 04 jun 2016, 22:26#394923Gruvö-gädda var det ja...
Skapa konto
Skapa konto
mån 06 jun 2016, 13:21#395082Då var det dax igen.
Skapa konto
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 06 jun 2016, 18:10#395107Vilken lycka att dra upp en egen guldfisk!!
mån 06 jun 2016, 18:15#395108
Haha.
Mm. 2 mört fick han upp idag. Metade med liten krok och deg. Hade fullt upp med att få dit ny deg på kroken hela tiden. Nappade konstant. Men svårt att kroka dom. När vi nästan var klara riggade jag upp mitt kastspö och kastade 10-12 gånger. Kammade noll.
Sen var vi nöjda. På väg till bilen sa han.
-Du fick ingen fisk. Jag vann!
Det blir ett härligt minne att tänka tillbaka på
Torbjörn Johnsen skrev:Vilken lycka att dra upp en egen guldfisk!!
Haha.
Mm. 2 mört fick han upp idag. Metade med liten krok och deg. Hade fullt upp med att få dit ny deg på kroken hela tiden. Nappade konstant. Men svårt att kroka dom. När vi nästan var klara riggade jag upp mitt kastspö och kastade 10-12 gånger. Kammade noll.
Sen var vi nöjda. På väg till bilen sa han.
-Du fick ingen fisk. Jag vann!
Det blir ett härligt minne att tänka tillbaka på
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 06 jun 2016, 20:28#395133Jag gick ner till ån, tar fem minuter och drog upp årets första öringar. tyckte det räckte med två så nu är det sen kvällsmat. Nu är det sommar.
mån 06 jun 2016, 20:43#395135Var iväg i onsdags en sväng.
Drog upp 4 slemtorperder och en abborre.
Bara smått.
Drog upp 4 slemtorperder och en abborre.
Bara smått.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
tis 07 jun 2016, 07:08#395158Slemtorpeder?
Gädda?
Gädda?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tis 07 jun 2016, 12:35#395186
Vad kan detta vara för en fisk som grabbarna drog upp ur sjön Viken vid Forsvik i söndags? Ca 20-25cm lång.
Kan det vara en Björkna?
/Mattias
Skapa konto
Vad kan detta vara för en fisk som grabbarna drog upp ur sjön Viken vid Forsvik i söndags? Ca 20-25cm lång.
Kan det vara en Björkna?
/Mattias
Skapa konto
tis 07 jun 2016, 13:33#395191Liknar inte björkna i "nosen" riktigt...
Det finns en hel drös liknande vitfiskar: stäm, faren, vimma...
Googla upp dem och kolla på bilderna och se vad som liknar mest. Men kolla björkna också för säkerhets skull:-)
Googla upp dem och kolla på bilderna och se vad som liknar mest. Men kolla björkna också för säkerhets skull:-)
tis 07 jun 2016, 14:59#395197
Helt korrekt [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]
Blivande snickare skrev:Slemtorpeder?![]()
![]()
Gädda?
Helt korrekt [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]
Liljemark Skogsavverkning
tis 07 jun 2016, 21:53#395237
Kan det inte vara en Id?
Har några sådana på mitt samvete och känner definitivt igen slajmet i håvnätet...
Torbjörn Johnsen skrev:Liknar inte björkna i "nosen" riktigt...
Kan det inte vara en Id?
Har några sådana på mitt samvete och känner definitivt igen slajmet i håvnätet...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).