Servicebyggnader

Pris på sågat virke?

4 inlägg 11928 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris på sågat virke?

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56667 Någon som i dagsläget vet vad man får betala för virke 50x120 samt 50x200 tänkte i fall man far till någon bysåg eller mindre sågverk, eller är byggmax ett alternativ prismässigt? funderar på att slå upp en rejäl vedbod nu på vårkanten, och tänkte räkna lite på vad det kommer att kosta.



   TS
Avatar Fallback

Re: Pris på sågat virke?

crazyhogan  
#56754 Kolla på Byggmax hemsida, dom har alla priser där..Tror det kan bli svårt för lokala sågar att konkurera med Byggmax, jem&fix å dom andra..

Avatar Fallback

Re: Pris på sågat virke?

BjornL  
#56755 Bästa priserna brukar jag hitta på blocket, någon som har ett parti över / har sågat själv / etc. Då brukar man ofta få det hemlevererat för ett par hundringar extra.

Köpte en massa spåntat i grövre dimensioner än vad byggmax erbjuder till ett bastubygge nere vid sjön i somras. Hittade en kille på blocket för halva priset mot byggmax. Kvaliteten var dessutom vida högre än det man får på byggmax, där får man ju ofta stå och plocka planka för planka.

Avatar Fallback

Re: Pris på sågat virke?

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56904 Ja, jag får väl ta och ringa runt lite och kolla av priser, det går ju åt en del, så det får ju inte bli för lång väg att transportera, tänkte ta till så att traktorn får ny bostad också, har kollat med kommunen och så som jag tolkar det så får jag bygga 50m2 utan bygglov, så det får bli ett bygge på ca 6x8 m alltid någon fördel med att bo i glesbyggd :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).