Servicebyggnader

Byggt koja?

6 inlägg 5209 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byggt koja?

forest.  
#773762 Finns det någon här som byggt sin egna arbetsvagn/huggarkoja eller använder ni köpta ?
Tips på hur ni byggt gärna bilder.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggt koja?

sundelius  
#773766 Så här gjorde jag
Skithuset

Användarvisningsbild

Re: Byggt koja?

Boman  
#773915 Jag köpte en gammal manskapsbod och renoverade. Hade nästan gått lika fort att bygga en ny. Fick byta samtliga fönster och tre av fyra väggar. Den är 2,6×8m. Har satt in en kamin och byggt en matplats och ett litet kök. Och i fram är det två våningssängar. Har även blivit ett fornnordiskt utedass kombinerat med vedbod. Men det har varit värt allt arbete underbart att ha och roligt att bygga.

Avatar Fallback

Re: Byggt koja?

forest.  
#773993
Boman skrev:Jag köpte en gammal manskapsbod och renoverade. Hade nästan gått lika fort att bygga en ny. Fick byta samtliga fönster och tre av fyra väggar. Den är 2,6×8m. Har satt in en kamin och byggt en matplats och ett litet kök. Och i fram är det två våningssängar. Har även blivit ett fornnordiskt utedass kombinerat med vedbod. Men det har varit värt allt arbete underbart att ha och roligt att bygga.


Stor var den, var det fuktskador? vad isolerar du med?

   TS
Avatar Fallback

Re: Byggt koja?

Elmhult  
#774006 Jag byggde ett litet hus på en gammal balvagn.

Användarvisningsbild

Re: Byggt koja?

Boman  
#774028
forest. skrev:
Boman skrev:Jag köpte en gammal manskapsbod och renoverade. Hade nästan gått lika fort att bygga en ny. Fick byta samtliga fönster och tre av fyra väggar. Den är 2,6×8m. Har satt in en kamin och byggt en matplats och ett litet kök. Och i fram är det två våningssängar. Har även blivit ett fornnordiskt utedass kombinerat med vedbod. Men det har varit värt allt arbete underbart att ha och roligt att bygga.


Stor var den, var det fuktskador? vad isolerar du med?

Den var fuktskadad runt fönsterna och så hade det spridit sig ut i väggarna. Isoleisolerat med rockwool.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).