Servicebyggnader

Ekonomibyggnad

33 inlägg 12701 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ekonomibyggnad

fendt311  
#683233 Pga att gymnasieskolan som sonen18år går på. Inte kunde få tag i praktik platser mån-tisd. ( går bygg och anläggning/ järnväg). Pga av att arbetsplatser inte vill ta i mot elever på praktiķ i dagsläget. Pga Corona smitta. Så gjuter vi en betong platta hemma ( i en annan tråd). Nu blir inte detta kostnads mässig precist.(Ska försöka så gott det går med gamla prisuppgifter) Därför att vi hade så mycket 100 och 50 mm frigolit, lösarmering över. Samt att vi gjuter platta i befintlig carport ( ingen form eller kantbalk) som tidigare använts till vedförråd. Samt att vi bor på sand mark så att det är väldigt gynsammt att bygga. Än fast jag för några år sedan gjöt en platta på vintern. Då intala jag mig själv. Att jag aldrig mer skulle gjuta på vintern. Har aldrig frusit så mycket förr eller senare.

Användarvisningsbild

Re: Ekonomibyggnad

halvproffs  
#683248 Det blev en väldigt spretig tråd det här. Blev du nå klokare TS?

Användarvisningsbild

Re: Ekonomibyggnad

Anders49  
#683598
halvproffs skrev:Det blev en väldigt spretig tråd det här. Blev du nå klokare TS?


Mja, spretade en del🙂... men tycker att jag ändå fick diverse goda råd... kanske den svenska medelvägen av de goda råden.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).