Servicebyggnader

Verkstäder/ maskinhallar

15 inlägg 8364 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Verkstäder/ maskinhallar

easton  
#658619 Hallå skogskrigare!


Flyttade för ca 2 månader in på en gård med ett litet jordbruk och skogsbruk och diverse uthus av äldre modell så fritiden är räddad för framtiden 😅

Till min förtjusning så finns det en hyfsad ny och fin maskinhall/verkstad på gården, till stor del oisolerad men det blir väl ett projekt till semestern men nu till "problemet", gubben som bodde här innan lämnade kvar alla sina verktyg, av äldre fabrikat men det blev lite lätt rörigt när jag i all hast flyttade hit mina verktyg så nu behöver jag inspiration hur ni löst det med förvaring, upphängning av verktygen och diverse som finns i en verkstad.

Ja ni ser ju själva kaoset, så bildbomba gärna hur ni löst det hela. 😀

Mvh Emil



   TS
Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Vardon  
#658632 blog/Vardon/flytt-och-verkstadsjobb_b-7212.html

Verktygstavlor och hyllor med lagerlådor kör jag. Lagerlådor rymmer mycket sånt man sällan använder typ avdragare etc men kräver märkning

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Stampep  
#658633 Om det finns utrymme uppåt är ett loft inga fel, har ett ovanpå min tillfälliga verkstad, kanon att förvara däck reservdelar m.m.

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658638 Ställ ut tröskan så blir de mer plats 😉
Skämt o sido hyllor o lagerlådor som vardon tänker är nog de som behövs.
Verkar inte som man kan få för mkt av lagerhyllor.
Sen har jag även pallställ i maskinhallen där lite större grejer ställs på pall typ några överblivna hydraltankar o pumpar, alla vinterdäck, nån extra V8, några axlar till jeepen mm mm 🙃

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Vardon  
#658646 Pallyftare och gafflar om du inte redan har det. Sväljer mycket men ändå åtkomligt

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Jim_the_one  
#658653 Så lite bänkyta som möjligt. Låter kanske konstigt men ju mindre man har desto mindre att städa och då är man av nöden tvungen att hålla ordning där. Annars blir det bara massa bänkyta som är upptagen.

Harald Nyborg har bra lagerhyllor till ett bra pris. Typ 249:- om jag minns rätt. Jag har några sådana i mitt garage. Satte ihop 6st rygg i rygg och vinkel ut från väggen. Försökte göra en smal gång för att det inte skulle samlas grejer men det har skitit sig. Men så har jag bara ett garage, iof stort för att vara garage men litet jämfört med maskinhall.

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Vardon  
#658655 Håller med om bänkyta. Min far är duktig att ställa saker där som ska lagas. Ett år senare står de kvar. Nu har jag lite hyllutrymme dit jag flyttar hans saker när de stått för länge.

Så glöm inte bort utrymmen fr pågående projekt

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

easton  
#658750 Blir nog loft ovanför när tiden känns rätt då utrymmet finns :)

Tröskan kommer åka ut just nu blir det trångt med en tröska och en traktor i samma utrymme.

   TS
Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680226 Antar att du fyller det fullt ända upp, och sen släpper ut i moppen så kan du direkt läsa av hur mycket du fått i?

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

alias  
#680279
Mangan skrev:Antar att du fyller det fullt ända upp, och sen släpper ut i moppen så kan du direkt läsa av hur mycket du fått i?


@Mangan:
Var ditt inlägg ovan möjligen ämnat för tråden om "moppepump"?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680282 Jaa, men hur kom det hit??

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

carpe_nemo  
#680312 Hyllor å lagerlådor e guld värt.
skulle säga verktygstavlor också, men blir lite som att kasta sten i glashus då mina fortfarande inte kommit upp efter 10år !!
Men om du får plats med loft vore det bra, har själv byggt ihop garaget med en gammal potatiskällare som fräschats upp, blev toppen å lagra saker i som inte används så ofta. å bäst av allt, frun ser inte hur mkt skit jag har 😎

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

svampbob  
#702361 När blir en maskinhall för stor?
Jag har funderat ett tag på att bygga en rymlig maskinhall/förråd.

Jag fick ett uppdrag i förra veckan att sätta upp två magasin på drygt 5000 m2 vardera. På det ena stället står redan ett mindre magasin som jag har börjat ta in pris på för rivning av. Det slog mig i eftermiddags att det kanske skulle vara läge att ta reda på en del av magasinet för eget bruk. Även om jag bara tar en del så blir det stort då det är 28 meter brett och då är det risk att det blir för stort.

Avatar Fallback

Re: Verkstäder/ maskinhallar

hfab  
#702371
svampbob skrev:När blir en maskinhall för stor?
Jag har funderat ett tag på att bygga en rymlig maskinhall/förråd.

Jag fick ett uppdrag i förra veckan att sätta upp två magasin på drygt 5000 m2 vardera. På det ena stället står redan ett mindre magasin som jag har börjat ta in pris på för rivning av. Det slog mig i eftermiddags att det kanske skulle vara läge att ta reda på en del av magasinet för eget bruk. Även om jag bara tar en del så blir det stort då det är 28 meter brett och då är det risk att det blir för stort.


En maskinhall kan aldrig bli för stor! Däremot kan alla hallar bli fulla.

Vad är det för typ av magasin som ska rivas?
Är själv i funderingar kring en hall.

Användarvisningsbild

Re: Verkstäder/ maskinhallar

svampbob  
#702374
hfab skrev:
svampbob skrev:När blir en maskinhall för stor?
Jag har funderat ett tag på att bygga en rymlig maskinhall/förråd.

Jag fick ett uppdrag i förra veckan att sätta upp två magasin på drygt 5000 m2 vardera. På det ena stället står redan ett mindre magasin som jag har börjat ta in pris på för rivning av. Det slog mig i eftermiddags att det kanske skulle vara läge att ta reda på en del av magasinet för eget bruk. Även om jag bara tar en del så blir det stort då det är 28 meter brett och då är det risk att det blir för stort.


En maskinhall kan aldrig bli för stor! Däremot kan alla hallar bli fulla.

Vad är det för typ av magasin som ska rivas?
Är själv i funderingar kring en hall.


Den är byggd 1960 med fackverks takstolar i trä och plåt för tak och fasad.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).