Servicebyggnader

Sloda golv

21 inlägg 12968 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sloda golv

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662984 För 30m2 räcker 600mm långt. En stor maskin blir fort klumpig på ett litet golv och som sagts tidigare missar den mycket i hörnen. Det är heller inte helt självklart att köra den om man är ovan och då är det lättare med en liten.
Ratten på styret ställer vinkeln på bladen och det påverkar resultatet. Prova dig fram så ser du snart vad som funkar.

Avatar Fallback

Re: Sloda golv

Sture Andersson  
#663021
busholle skrev:För 30m2 räcker 600mm långt. En stor maskin blir fort klumpig på ett litet golv och som sagts tidigare missar den mycket i hörnen. Det är heller inte helt självklart att köra den om man är ovan och då är det lättare med en liten.
Ratten på styret ställer vinkeln på bladen och det påverkar resultatet. Prova dig fram så ser du snart vad som funkar.

Kolla på en film där en kille glätta golvet tre gånger varje gång skruva han lite på ratten ,tror du han la ner bladen mer varje gång eller reste han på dom .

   TS
Avatar Fallback

Re: Sloda golv

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#663023 Jag skulle tro att han reste på dem, när ytan blir styvare behövs mer tryck. Körde han tidigt så det blev sliprosor så kanske han lade ner dem istället för att släta ut dem.

Avatar Fallback

Re: Sloda golv

Sture Andersson  
#663253


Här är filmen jag prata om ,där han glättar tre gånger ,ser ut som han reser bladen lite mellan var gång

   TS
Avatar Fallback

Re: Sloda golv

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#663264 Det är nog het riktigt, han reser dem lite mellan vart varv.

Användarvisningsbild

Re: Sloda golv

TabithaBanks  
#803181 Hej hej! Låter som du har riktigt trevligt projekt på handen, och som att det kan komma till bra användning i framtiden, det utrymmet. Även skönt att höra att du får hjälp av någon som kan. Men kan inte han veta vad det klarar av, alternativt känner någon som kan veta detta? Jag tänker att han förmodligen är inom den branschen?
Senast redigerad av Fredrik Reuter ons 11 okt 2023, 09:45, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Tagit bort länk till egen sajt.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).