Servicebyggnader

Lägga Plåt på Eternittak

58 inlägg 46626 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lägga Plåt på Eternittak

mooos73  
#719157
kärrabol skrev:Fick räkningen på det hela, kalkylen höll
Sanering 28259
Kranbil. 7139
Deponi. 11011
Totalt för asbesten 46409

Det var billigt, plockade dom ner det på en dag??? 5 man * 400 kr/timme * 8 timmar= 16000 kr.... då är inte förbrukningsmaterial, bilar mm inräknat......
Blir självklart misstänksam och börjar "leta" fel.

Nr 1. Killarna i blå/orange overall har ej engångsoverall vilket är det enda som är godkänt. Tidigare fick man tvätta overallerna men inte längre.
Nr 2. Dom i vita engångsoveraller har ärmarna uppdragen vilket inte ok.
Nr 3. Om??? jag ser rätt har man lagt skivorna direkt på pall och sedan dragit sträckfilm runt?? Det är inte godkänt då inplastningen ska vara hermetiskt tillsluten med tejpade skarvar.

Men grattis till ett riktigt bra pris!!!

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#719170 Ja jag är helnöjd

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#719172 Dom var fem mycket trevliga unga män som jobbade effektivt, efter mycket förberedelser så åkte framsidan med vinkel av på under 1,5 timmar. Sen förberedelse och middag så försvann baksidan på ungefär samma tid.
Dom han med att sitta ner och äta rabarberpaj före hemresan också.
JT debiterade 28259 kronor plus moms

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

svampbob  
#719185 Vad är det för typ av plåt som du har lagt på taket?

Jag funderar själv på att byta tak på ladugården. Just nu rostig pannplåt. Jag pannplåt från två olika tillverkare och den enas plåt rostar men inte den andra.

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#719224 Det står pmb plåt på räkningen det är allt jag vet

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

Micke L  
#720038 Hej.
Blev verkligen snyggt! Vad är kvadratmeter ytan på ladugården? Hur stannade total kalkylen? Går i samma tankar att plocka bort eterniten.
Mycket bra inlägg och redovisning av ditt projekt.
Mvh Micke

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

svampbob  
#720071
Värmlänning skrev:Verkligen snyggt!


Direkt kvalificerad till finalen i Sveriges snyggaste ladugård.

Avatar Fallback

Re: Lägga Plåt på Eternittak

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#720089
mooos73 skrev:
Cat554 skrev:Spol på vatten, plock det ned og grav det ned på et fuktig stelle Da er det ufarlig. Det er dammet som er farlig. Få skiten av når du har en chans.

Gräva ner kan man göra om man vill begå miljöbrott....... inget jag skulle rekommendera någon. Kan bli väldigt dyrt om någon missunnsam granne ringer miljökontoret.....


Om du visste hur mycket skit till Sverige inflyttade norrmän grävt ner där de bott i Sverige. Verkar vara ett vanligt vis att gömma skiten i Norge.

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#720091
Micke L skrev:Hej.
Blev verkligen snyggt! Vad är kvadratmeter ytan på ladugården? Hur stannade total kalkylen? Går i samma tankar att plocka bort eterniten.
Mycket bra inlägg och redovisning av ditt projekt.
Mvh Micke

Cirka 500 m2 och strax under 250000 + moms totalt med allt

Avatar Fallback

Re: Lägga Plåt på Eternittak

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726358 Fick fakturan nu att bli av med eterniten från lagårdstakets ena sida som hade detta fantastiska matrial (aluplåt på andra sidan)
Kostar 850kr tonnet + moms att få de deponerat i Häringetorp + transportkostnader

Avatar Fallback

Re: Lägga Plåt på Eternittak

Blondin 750  
#726361 Låter överkomligt, i Nyköping kostar det 1500:-/ton.

Användarvisningsbild

Re: Lägga Plåt på Eternittak

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726371
gnisten83 skrev:Fick fakturan nu att bli av med eterniten från lagårdstakets ena sida som hade detta fantastiska matrial (aluplåt på andra sidan)
Kostar 850kr tonnet + moms att få de deponerat i Häringetorp + transportkostnader


Vad vägde din eternit då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lägga Plåt på Eternittak

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726384
Zixten skrev:
gnisten83 skrev:Fick fakturan nu att bli av med eterniten från lagårdstakets ena sida som hade detta fantastiska matrial (aluplåt på andra sidan)
Kostar 850kr tonnet + moms att få de deponerat i Häringetorp + transportkostnader


Vad vägde din eternit då?

Var drygt 200 plattor och totalt 5,28ton

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar