Servicebyggnader

Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

27 inlägg 24776 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

Robertberg  
#718266 @magloman Jag kollade i veckan, jag hade fel.
Väggåsarna är 6x2. Det bör vara fullt tillräckligt när det inte ska isoleras.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

magloman  
#718271 Oki
Tack för info. Blir inte byggstart än på länge för mig. Måste få undan lite andra projekt. Men ditt bygge är exakt som jag tänkte mig. Men ditt bygge är det enda jag sett som är så här.

Vill kunna köra in med skogskedjor utan o tänka på golv osv
Har en gammal stolplada som funkar bra men den är för liten.

Gärna nån mer bild när du har nån maskin parkerad. 😀

Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

Robertberg  
#721777 @magloman här kommer lite mer bilder! Hade missat att du specifikt ville se nån maskin parkerad, men lite skrot fastnade på bild iallafall, och inte bara byggtekniska detaljer 😅

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

magloman  
#721780 Tackar 😀

Ser ju kanon ut, man blir bra sugen o bygga 🙂 🌲

Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

Robertberg  
#721785 Kul att det är till hjälp! Är du neråt Kalmar nångång så får du komma förbi och tjuvkika på riktigt 🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

80-90  
#721795
Robertberg skrev:@magloman här kommer lite mer bilder! Hade missat att du specifikt ville se nån maskin parkerad, men lite skrot fastnade på bild iallafall, och inte bara byggtekniska detaljer 😅

Otroligt fint !!! Sånt skulle jag å vilja ha

Användarvisningsbild

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

Kenya Cane  
#721866
Robertberg skrev:
Camaro1969 skrev:Snyggt!
Vad landade prislappen på?

Mellan 4- och 500' ungefär, men då är det ju inhyrda snickare som sagt.

Vårt nya kök, som frun prompt skulle ha, landade på 500'. Jag skulle hellre tagit ett sådant garage. Mycket fint!👍

Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#721888
Robertberg skrev:@magloman här kommer lite mer bilder! Hade missat att du specifikt ville se nån maskin parkerad, men lite skrot fastnade på bild iallafall, och inte bara byggtekniska detaljer 😅

Så du har hoppat över betonggolv tillsvidare som även jag gjorde 😉

Användarvisningsbild

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

svampbob  
#721913
gnisten83 skrev:
Robertberg skrev:@magloman här kommer lite mer bilder! Hade missat att du specifikt ville se nån maskin parkerad, men lite skrot fastnade på bild iallafall, och inte bara byggtekniska detaljer 😅

Så du har hoppat över betonggolv tillsvidare som även jag gjorde 😉


Jag är också inne på att hoppa över betonggolv. Jag har betongplattor 2x2 meter som jag tänker lägga in och det duger för mig.

Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

Robertberg  
#722014
gnisten83 skrev:Så du har hoppat över betonggolv tillsvidare som även jag gjorde 😉


Ja det har aldrig varit aktuellt, i den större maskinhallen har vi också bara stampat jordgolv. Det duger till att ställa maskiner på, betong vore lyx.

I detta traktorgaraget skulle man kunna lägga asfalt om så önskas. I maskinhall där det blir mycket vridningar med däcken passar asfalt dåligt, det håller inte. Men här i traktorgaraget när man mest bara kör rakt in och ut skulle det nog funka bra!

Har dålig koll på vad asfalt kostar, 5 cm tjockt 140 kr/m2?

   TS
Avatar Fallback

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#722240
Robertberg skrev:
Har dålig koll på vad asfalt kostar, 5 cm tjockt 140 kr/m2?


Det är nog i underkant för en så liten yta och nu har även råoljepriserna stigit vilket slår fort på asfaltspriser.
Lägg på en tia eller två så är du nog mer rätt.

Användarvisningsbild

Re: Byggt traktorgarage 10 x 18 m.

svampbob  
#722267
busholle skrev:
Robertberg skrev:
Har dålig koll på vad asfalt kostar, 5 cm tjockt 140 kr/m2?


Det är nog i underkant för en så liten yta och nu har även råoljepriserna stigit vilket slår fort på asfaltspriser.
Lägg på en tia eller två så är du nog mer rätt.


Jag kollade just och nu före semestern betalade jag drygt 90 kr/m2 för 40 mm ABT16 med hårdaste bitumenet.

Då handlade jag för ett par miljoner kr för små ytor blir det ett helt annat pris. Bäst är det att köpa såna poster när asfalten är i närheten.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).