Servicebyggnader

Golvvård

12 inlägg 5588 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Golvvård

Simon.M  
#552716 Hej har köpt saltsyra och tänkte ta bort betonghuden på min platta i maskinhallen sen lägga på något medel så det slutar damma och blir lättare att städa. tänkte höra vad ni har använt er av och hur resultatet blev



   TS
Avatar Fallback

Re: Golvvård

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552721 Hur stor är plattan?, epoxi är trevligt men dyrt. Annars köp betongolja

Avatar Fallback

Re: Golvvård

Simon.M  
#552741 Den är inte så stor 240kvm ca men det jag tänker på är att epoxi blir väl ganska fult med tiden finns ju alcro betongimpregnering och hagmans dambindare sen har hagman en betongimpregnering som heter EP-v är i dagsläget det jag kikar på men olja kanske är bättre

   TS
Användarvisningsbild

Re: Golvvård

halvproffs  
#552746
Simon.M skrev:Den är inte så stor 240kvm ca men det jag tänker på är att epoxi blir väl ganska fult med tiden finns ju alcro betongimpregnering och hagmans dambindare sen har hagman en betongimpregnering som heter EP-v är i dagsläget det jag kikar på men olja kanske är bättre


Hur ser Hagmans dambindare ut? Vilket snusk :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Golvvård

Dennis1982  
#552756 Jag hade en garageplatta på ca 100 kvadrat som jag gjorde iordning för några år sen. Den var målad tidigare och det hade börjat flagna. Jag tänkte slipa och måla igen men var orolig att det skulle släppa igen. Jag hade en firma här som slipa i många steg och la flytande glas på toppen. Är riktigt nöjd med resultatet och lättstädat är det när det väl görs.
Blev en del dyrare men nu är den helt underhållsfri. Tänk på att om det inte är ordentligt dränerat under så skulle jag vara lite försiktig med en helt stängd färg.

Avatar Fallback

Re: Golvvård

Simon.M  
#552758 Ja var vattenglas jag tänkte lagt på först men dom sålde inte det på färgaffären utan rekommenderade alcros betongimpregnering istället där blir kanske sak samma jag vet inte

   TS
Avatar Fallback

Re: Golvvård

Simon.M  
#552762 Gör först den mindre uppvärmda delen nu till helgen med syratvätt så tänkte jag det kunde torka en vecka innan jag lägger på något. sen fixar jag med golvet i den kalla delen närmare våren tänkte jag. Så kan ju ha 2 olika typer av beläggningar kanske något dyrare och bättre i det varma där man huvudsakligen kommer vara

   TS
Avatar Fallback

Re: Golvvård

Brorsan  
#552763 Jag köpte någon dammbindare hos den lokala bygghandeln det var inte dyrt och resultatet blev därefter.
dåligt: ganska mjuk yta och lite som ett skal ovanpå betongen flagar inte ännu men jag är inte nöjd.
Jag ska kolla fabrikatet om jag kommer ihåg
Olle

Avatar Fallback

Re: Golvvård

Simon.M  
#552789 Det vore bra om du kommer ihåg. det verkar vara en djungel och dåligt med information när man söker på nätet. Tänkte att merparten här har ett garage eller en maskinhall och borde gjort något med golvet efter gjutningen så det inte dammar så jädrigt när man sopar och blir lite vattenavvisande

   TS
Avatar Fallback

Re: Golvvård

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555685 Slipa plattan och sen ska det på ett ytskikt av något, skitsnyggt

Avatar Fallback

Re: Golvvård

Palakangas  
#555686
bengt.a skrev:Slipa plattan och sen ska det på ett ytskikt av något, skitsnyggt

Vilken sorts skit är snyggt?

Avatar Fallback

Re: Golvvård

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555972
Palakangas skrev:
bengt.a skrev:Slipa plattan och sen ska det på ett ytskikt av något, skitsnyggt

Vilken sorts skit är snyggt?

Den som är gôrbra

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).