tis 18 dec 2018, 08:38#539149jag sitter och tittar på olika produkter (cement) på beijers sida och ser att det finns
anläggningscement för 8,60 kr per kilo
bascement för 3,12 kr kilo
så min fråga är vad är det för skillnad på dessa produkter förutom priset?
Servicebyggnader
Skillnad olika cement
TS
tis 18 dec 2018, 08:55#539150Hej,
Anläggningscement är mer för större/grövre konstruktioner och kanske mer för proffs.
Bascement är för oss dödliga. 😉
Anläggningscement är mer för större/grövre konstruktioner och kanske mer för proffs.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 18 dec 2018, 09:22#539155
Hasse, då får du låta bli bascementen och lämna den till oss amatörer.
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Hasse, då får du låta bli bascementen och lämna den till oss amatörer.
tor 20 dec 2018, 15:02#539518Det tar längre tid innan anläggningscementen börjar hårdna så man har mer tid på sig. Kan vara bra om det är större arbeten som det ordnas med.
fre 21 dec 2018, 07:27#539597
Och framförallt tar det längre tid innan den brunnit klart vilket innebär mindre krympsprickor.
snedsåg skrev:Det tar längre tid innan anläggningscementen börjar hårdna så man har mer tid på sig. Kan vara bra om det är större arbeten som det ordnas med.
Och framförallt tar det längre tid innan den brunnit klart vilket innebär mindre krympsprickor.
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).