Servicebyggnader

Min "kolarkoja"

24 inlägg 10760 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

Skogsnutte  
#518588
Blondin 750 skrev:Vilket fantastiskt fint bygge skogsnutte! Jösses vilken inspirerande tråd, jag tror att vi är många som gärna skulle ha både kojan och kunskapen att skapa något liknande själva. [emoji106]
Tack alla..
De jag lärt mig under alla dessa år så är det att ingenting är omöjligt, de gäller bara att bestämma sig å görat [emoji12]
Det som jag tycker är skoj är att ja har gjort allt själv, från stocken i skogen till färdig koja.... Ja bortsett några tunga lyft då [emoji4]


Det har faktiskt gett mej möjligheten att timra en attefallare till en kund där ja skall göra allt, från grund till tak osv... Virket har ja ju redan sågat så...

[emoji1]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

halvproffs  
#518589 Verkligen fint nutte! Gjorde en själv för många år sedan,i en stil som var vanlig här. Dock är din mycket finare. Sådana här trådar är skoj att följa
Tack för ditt engagemang!

Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

Skogsnutte  
#518611
halvproffs skrev:Verkligen fint nutte! Gjorde en själv för många år sedan,i en stil som var vanlig här. Dock är din mycket finare. Sådana här trådar är skoj att följa
Tack för ditt engagemang!
Ja, ja håller med... Tyvärr så hade jag nog velat börja denna tråden när jag höll på så att säga, men ja tycker det är så himla drygt att skriva inlägg med mobilen eller plattan... Å datorn startar man ju knappt nuförtiden [emoji1] att din koja inte blev lika bra kanske beror på att du är "halvproffs" [emoji16] ja är ju ett helproffs [emoji39] (observera ironi!!!)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

halvproffs  
#518662 Med mina stora fingrar på mobilen blir det alldeles för många felstavningar så det är jobbigt.
Har du provat med startspray på datorn 😀 ?
Har du timrat med orsaknut? Själv gjorde jag min med laxknut för att jag aldrig gjort den knuten och ville ha en utmaning och det var väl därför den inte blev helt korrekt 😀

Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

Skogsnutte  
#518663
halvproffs skrev:Med mina stora fingrar på mobilen blir det alldeles för många felstavningar så det är jobbigt.
Har du provat med startspray på datorn [emoji3] ?
Har du timrat med orsaknut? Själv gjorde jag min med laxknut för att jag aldrig gjort den knuten och ville ha en utmaning och det var väl därför den inte blev helt korrekt [emoji3]
Ja timrar med siljansknut, gick en kurs för många år sen å lärde mig grunderna... Sen är jag å suger i mig info hos lokala timmermän...

En vacker dag ska ja pröva laxknut med hak... Den blir så otroligt vacker när det blir rödfärgat.... Men de tar vi en annan gång [emoji1]

   TS
Avatar Fallback

Re: Min "kolarkoja"

Icegrip  
#518666 Riktigt fint! En sån man drömmer om att ha på sin skogsfastighet! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#518671 Härligt inspirerande bilder, bra jobbat.

Avatar Fallback

Re: Min "kolarkoja"

zeetorg  
#518673 Bra skrivet, fantastiskt snickrat!

Användarvisningsbild

Re: Min "kolarkoja"

sundelius  
#518851 Djupt imponerad av både din händighet och arbetskapacitet :-bd
Mycket trevligt berättat
Grymt bra gjort helt enkelt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).