Servicebyggnader

Gårdslarm

10 inlägg 8071 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gårdslarm

Avslutat-01  
#503452 Hej
Jag börjar fundera på att skaffa ett larm till gården... det rör sig om dels uthuset men även boningshus.

Det ska helst gå att bygga ut larmet i ett senare skede då det antagligen blir bygge av traktor garage

Är det någon som har några rekommendationer?

Mvh Stefan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Gårdslarm

Äboda  
#503474 Har du tillgång till internetuppkoppling? I så fall kan Netgear Arlo kanske vara ett alternativ. Jag har använt det i ett par år nu och det har fungerat bra för mig.

Avatar Fallback

Re: Gårdslarm

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503559 Vad är det för typ av larm du söker? Ska det vara med utryckning eller budgetlösning för att själv hålla koll via web/SMS?

Avatar Fallback

Re: Gårdslarm

Avslutat-01  
#503562 I ärlighetens namn så tror jag inte utryckning är någon idé,bor lite för långt bort för det

Men ett tjutande och filmande larm är nog ett bra alternativ, gärna ett som går via GSM... Telia håller på att ta bort fasta telenätet och fiber är inte aktuellt för min del

   TS
Avatar Fallback

Re: Gårdslarm

Doc's Wood  
#503627 Åtelkameror!?

Avatar Fallback

Re: Gårdslarm

Avslutat-01  
#503680 Bra idé, det har jag inte tänkt på

   TS
Avatar Fallback

Re: Gårdslarm

Doc's Wood  
#503681 Använder det själv och är riktigt nöjd![emoji1303]

Användarvisningsbild

Re: Gårdslarm

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503764 Köp en eller ett par sånna här, gillra upp med "snubbeltråd" alternativt tråd till alla dörrar som utlöser fällan, lär skrämma bort de flesta inkräktare :grin: Förhoppningsvis springer dom hem och byter byxor =))

Komplettera gärna med en kamera som filmar allt och lägg ut på Youtube...

https://www.lantkompaniet.se/original-k ... gIUe_D_BwE

Bild

Användarvisningsbild

Re: Gårdslarm

Granstorp  
#512019 Har själv tittat på gårdslarm från www.gårdslarm.se Dom verkar ha ett stort utbud till rimmliga pengar.

Användarvisningsbild

Re: Gårdslarm

Sune__  
#512044 Jag har Securitas larm, det går på gsm nätet om inte det finns Internetuppkoppling.
Ja har kameror rökdetektorer och kontakter på dörrar, sen har ja förrådsdetektorer i uthuset (ingen kamera för det fanns tyvärr inte för utomhusbruk) samt en utesiren.
Allt är trådlöst och det kostar inget extra i månaden att köpa mer grejer och koppla in.
249 kr i månaden med fria utryckningar.
Valde dem för den låga månadskostnaden samt möjligheten att koppla på mer saker utan att månadskostnaden påverkas.
Deras app till telefonen är seg och allmänt uråldrig, utöver det har ja enbart positivt att säga.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).