Servicebyggnader

gårdslampa

22 inlägg 12259 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: gårdslampa

JohannesG  
#465632 Kan tipsa om denna: https://www.harald-nyborg.se/led-40-w-e ... hn_default
40w LED, E27 sockel, 199kr. Passar bra där man tidigare haft exempelvis vanliga 100-150W glödlampor. Mycket ljus för pengarna. Dock osäker på vädertätheten så bäst är att ha den under tak, men det brukar gå att lösa. Har en 40w och en 30w hemma och tycker det funkar riktigt bra.

Avatar Fallback

Re: gårdslampa

kallen  
#465729
Simon.M skrev:Ok får ta mig en funderare ville ju ha lite bred ljusbild inte en stråle rätt ner i marken


Det är inte så att ljusbilden är smal utan snarare bred men åt fel håll. Den lyser längre ut på plan än vad den lyser brett mot portarna.
Har 6 garageportar och den sitter i mitten. Det är gränsfall dåligt ljus på port 1 och 6 men ok. Den sitter på nästan 5 meters höjd

Avatar Fallback

Re: gårdslampa

Simon.M  
#465774 Oj det var många garageportar mitt är bara 11 meter brett så kanske lyser upp det då du har inte lust att ta ett kort när det lyser. Även om jag vet att det inte brukar bli så bra att fota hur lampor lyser så kanske man får en liten bild av det i vart fall

   TS
Avatar Fallback

Re: gårdslampa

Simon.M  
#465844 [quote="bgl"]Jag vet inget om just denna lampa, men generellt börjar 1W-dioder bli gammal teknik, dessutom mycket som ska värmas upp vid -20 grader. Börjar komma gårdsbelysning med en diod, t.ex Valostore har en med 50W för 1099sek utan sensor (köp helst separat sensor, billigare vid ev fel). Vi har köpt några ficklampor hos Valostore som verkar ha koll på sina produkter. Då kanske denna är bättre då det bara verkar vara en diod http://www.jula.se/catalog/el-och-belys ... ed-422049/

   TS
Användarvisningsbild

Re: gårdslampa

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465875
Simon.M skrev:
bgl skrev:Jag vet inget om just denna lampa, men generellt börjar 1W-dioder bli gammal teknik, dessutom mycket som ska värmas upp vid -20 grader. Börjar komma gårdsbelysning med en diod, t.ex Valostore har en med 50W för 1099sek utan sensor (köp helst separat sensor, billigare vid ev fel). Vi har köpt några ficklampor hos Valostore som verkar ha koll på sina produkter. Då kanske denna är bättre då det bara verkar vara en diod http://www.jula.se/catalog/el-och-belys ... ed-422049/

Bild

Gårdsarmatur LED
30 W IP44
799,-
639,20 Exkl. moms

Den såg inte så dum ut, nån här som provat den?

Avatar Fallback

Re: gårdslampa

axwell  
#465895
Slurfi skrev:Den såg inte så dum ut, nån här som provat den?


Nej, jag har inte provat den men har läst dom 24 recensionerna som är positiva.
Enda anmärkning; går inte att få med ljusrelä/IR-detektor.

Avatar Fallback

Re: gårdslampa

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465916 I och med den ska sitta högt så ska en rörelsevakt sitta separat eller är den så dyr att ingen köper armaturen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).