Servicebyggnader

Spolplatta med Oljeavskiljare

4 inlägg 6673 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Spolplatta med Oljeavskiljare

Gaffe  
#392072 Håller på skissar på ett stall till töserna, i samband med byggnation av detta tänkte jag även göra en utvändig spolplatta. Användning, tvätta maskiner, bilar, hästtransport mm. Då stall är bygglovspliktig får man ju ögonen på sig sas. Tänkte höra om era erfarenheter av spolplattor innan kommunen kommer å lägger sin näsa i blöt. Min tanke är att dimensionera så att framtida verkstadsbyggnad även kanske kan anslutas mot oljeavskiljaren.

Tacksamma för era synpunkter!



   TS
Avatar Fallback

Re: Spolplatta med Oljeavskiljare

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#392155 Kommunen kommer verkligen ha ögon på dej om du anmäler att du ska ha spolplatta m oljeavskiljare.
Av någon anledning har knappt kommunen här de på sina egna lokaler....

Avatar Fallback

Re: Spolplatta med Oljeavskiljare

bgl  
#392172 Stopp och belägg!
Antingen en verkstadsanläggning med spolmöjligheter och oljeavskiljning inomhus, fri från jord- och skogsbruk, som då ska uppfylla alla samhällets krav,
eller också en verkstad i direkt anslutning till egen verksamhet.
Ett mellanting vållar bara problem.
Att signalera verksamhet utomhus som kräver spolplatta kan i värsta fall leda till krav på oljeavskiljning på angränsande grusplan!

Avatar Fallback

Re: Spolplatta med Oljeavskiljare

Gaffe  
#392208 Jag kan ju idag tvätta bilen, släpet, traktorn på grusplan men det rekommenderas att man gör det på gräs. Tänkte mig en Spolplatta ute för att enkelt kunna spola av året runt när vädret tillåter och då få en yta som är lätt att hålla ren. I min värld borde det vara bättre och så en Oljeavskiljare kopplad och där efter ut i en filter eller biobädd.

Blir det byggt verkstad så är det en gårdsverkstad för eget bruk men med möjlighet att spola av bil mm vintertid.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).