Servicebyggnader

Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

211 inlägg 85970 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

Amatörhuggare 62  
#365187 Plåt kan skydda mot gnistor.
Men är ej en tändskyddande beklädnad !
Plåten blir varm och det tänder stommen bakom.
Enligt LF

Enligt svar från den som kollar in
Säker Gård .

Högre premie.

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365268 Glipan mot himlen har krympt betänkligt denna veckan :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

T Landström  
#365322
Seb macahan skrev:4m till hammarband.
Både gips och plåt känns lite overkill. Visst är det bra men mycket mer arbete och högre kostnad. Hade väggstommar varit byggda på traditionellt sätt med cc600 hade det varit lätt att gipsa men nu är det ju inte så. Ska jag gipsa får jag klä allt med glespanel först.


Du kan ju plåta nedre delen av väggen...säg typ 2,5 meter upp och sätta gips eller något skivmaterial... Kanske nog mjuk skiva som absorberar ljud...

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

Hema  
#365337 Går väl alltid att spruta något bakom plåten (som fäster, så låter den mindre). Vet ej vad det skulle vara dock.

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

husqvarna_med_sthil  
#365862 Nu går jag också i tankar på ett bygge, kanske inte så stort men iaf så jag får in traktor och vagn bredvid varandra. Kommer bli ett projekt på några år. Inspirerande tråd, roligt att se era byggen fortskrida !

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

stektlök  
#365882 Hej.
Roligt å läsa om bygget och andras ideer och kommande byggen.
Tyckte min egen var lite för låg nu när grannen hyrde in en plats till en jordbruksmasikin. Min är ca 4 m hög och det skulle behövt va minst 50cm till.
Nån pratade om 5 meter :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

molnia  
#366011
husqvarna_med_sthil skrev:Nu går jag också i tankar på ett bygge, kanske inte så stort men iaf så jag får in traktor och vagn bredvid varandra. Kommer bli ett projekt på några år. Inspirerande tråd, roligt att se era byggen fortskrida !

Är det inte tacksammare att kunna parkera traktor och vagn efter varandra. Inte tvingas att koppla av vagnen för att få båda under tak?

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366021 Nu har vi kommit lite framåt till denna vecka o ställningen åkte ner ena sida med

   TS
Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

80-90  
#366026 Det ser väldigt bra ut !!!

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366110 Trevligt bygge

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

husqvarna_med_sthil  
#366203
molnia skrev:
husqvarna_med_sthil skrev:Nu går jag också i tankar på ett bygge, kanske inte så stort men iaf så jag får in traktor och vagn bredvid varandra. Kommer bli ett projekt på några år. Inspirerande tråd, roligt att se era byggen fortskrida !

Är det inte tacksammare att kunna parkera traktor och vagn efter varandra. Inte tvingas att koppla av vagnen för att få båda under tak?


Jo du har helt rätt, gruvar mig en smula för kostnaden av bygget. Har inte börjat räkna ännu.

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366317 Ett ryck idag med grabben som hjälp.
10 armaturer 2x49w T5 åkte upp, inte så kul med -16 i morse när jag började o saxliften ville inte ens lyfta innan en rejäl varmkörning

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

Karlsson_98  
#366320 Jäklar vad fint det blir! :smile:

Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366331 Ja man får njuta av utrymmet nu innan jag fyllar de med en massa bråte :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Skydd mot vädrets makter(maskinhall)

TheJo  
#366344 Riktigt fint bygge :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).