Servicebyggnader

Ladugårdstransformering.

61 inlägg 38146 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ladugårdstransformering.

JensSkoog  
stektlök skrev:Jaha... här ligger man i godan ro å ska läsa lite på skogsforum tänker man.
Hittar en intressant tråd !!

Börjar läsa..... å med tanke på att jag har ett halvt ränne med hö å en halv lada också att tömma så ble jag bekymrad.
Hölopper.... svinpest... sorkfeber å polio på det !!! Jösses kommer jag ens överleva detta?

Men lycka till med projektet :/

Har du hörd om tändstickor :d :d

Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518620 Japp då kommer en slutredovisning av projektet.
Här ser vi från framsidan den lilla slagporten och del av den stora takskjutporten på 4x3,5m den öppnas med el och fjärrkontroller. :-bd

TS
Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518621 Stora porten.
Innanför till vänster ligger pump/slaktrummet som hålls frostfritt året runt. Och är svalt i augusti vid bockjackten.

TS
Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518624 Stora hallen är ca 30x9x3,7m och helt isolerad. Har ingen värme på i den dock.
Fick plats med ett pallställ tack vare att vi tog bort en av portarna på baksidan.
Belysning 6st 50w led. Samt en st 20wled m. Rörelsevakt.

TS
Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518625 I pump rummet har vi vattenfiltret och hydrofor samt varmvattenberedare och handfat. Gamla köket fick bli inredning och kylskåp för bocken. I taket ska det upp en ibalk med winsh till julgrisen. Här hänger jag även huggarkläderna och förvarar sågarna.

TS

stektlök  
Ängagärdet skrev:Japp då kommer en slutredovisning av projektet.
Här ser vi från framsidan den lilla slagporten och del av den stora takskjutporten på 4x3,5m den öppnas med el och fjärrkontroller. :-bd
Har du lagt upp bilder här ?
Jag kan inte se några iaf.... är det min mob som ä för gammal elle nån uppdatering ja saknar :/

Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518628 Såhär bra tycker vi att projektet blev.
Alternativet var att ha en värdelös gammal koladugård som antagligen hade fått förfalla.
Kosten blev ca 275tkr ej inräknat eget arbete.(kanske en 100timmar ca #:-s ) Och nu har vi en stor multiyta där man kan fixa det mesta. I vintras hade jag inne traktorn med skogsvägen för service utan att behöva frysa och vettigt lyse.

Tack för oss mvh Kalle &Oskar.

TS
Användarvisningsbild

Ängagärdet  
stektlök skrev:
Ängagärdet skrev:Japp då kommer en slutredovisning av projektet.
Har du lagt upp bilder här ?
Jag kan inte se några iaf.... är det min mob som ä för gammal elle nån uppdatering ja saknar :/

Massa bilder!

TS

Hema  
#518640 Här verkar det ha hänt grejer. Blev lite nyfiken på innepanelen, är det plåt? Om så, vad har du bakom plåten isf? Ser lättskött ut och det måste vara skönt att ha frigjort så mycket yta.

80-90  
#518644 Blev riktigt bra !!! Gott jobbat :-bd

Användarvisningsbild

Erre  
#518649 Snyggt kalle. :-bd

Jag kommer och inspekterar i bockjakten. :wink:

Brorsan  
#518659 Snyggt! Härligt att få bra utrymmen i befintliga byggnader.
Hur funkar ledstrålkastarna som belysning i hallen, blir det mycket skuggor?
Olle

Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518674 Nej tack vare vit plåt på väggar så sprids ljuset riktigt bra. Kanske skulle varit några fler men ljuset duger bra till det mesta.

TS
Användarvisningsbild

Ängagärdet  
#518675 Bakom plåten är det läktat med 45x45 mot timmret och isolerat. Över timmret är bara brädvägg så där är vindväv och 200 + 45isolering.

TS

Hema  
Ängagärdet skrev:Bakom plåten är det läktat med 45x45 mot timmret och isolerat. Över timmret är bara brädvägg så där är vindväv och 200 + 45isolering.

Ok

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).