Tror inte han bryr sig så mycket, men han säger att om alla husägare köpte exakt den mängd målning som behövs och inte hade gammal målning som stått i år efter år och blivit ödelagt, så skulle dom sälja 20% mindre målning
Annars kan det ju vara att Faluröd är lite annorlunda än nya målningstyper
Jack of all trades, master of none!
Re: Rödfärg som frusit - rekonditionering? #399839
sön 17 jul 2016, 20:04#399911
Ja då har jag testmålat och det verkar funka hur fint som helst, jag har bara kokat färgen under omrörning och alltså inte gjort någon mjölredning som det stod om på faluröds hemsida. Det visar ju att det kan gå att rädda färgen men det är nog olika från fall till fall.
1468782068_image.jpeg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
mån 18 jul 2016, 06:18#399946
Syns ju tydligt att det inte fungerade bra att måla med den omkokade färgen, den har ju kanat ner, verkar vara bristfällig vidhäftning!!
mån 18 jul 2016, 18:40#400010
Har en burk med svart slamfärg som stått tillsammans med den röda och borde vara i samma skick. Här ska vi dock gå ett steg längre och testa frysa in färgen ordentligt och se vad som händer. Rapport kommer.
tis 19 jul 2016, 09:48#400071
Hmm.. Den svarta burken är öppnad sen tidigare och har stått i två år, det har bildats en seg och hård yta ovanpå burken som tydligen inte slutit helt tätt eller för att den har varit halvfull. Vi får se om den går att rädda.
1468918091_image.jpeg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.