Servicebyggnader

Tvätthall / slakteri i maskinhallen

161 inlägg 74864 visningar 20 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Tvätthall / slakteri i maskinhallen

DenimDude  
Boman skrev:Fick en liten stund över efter jobbet idag! Så ja han sätta upp en hängare och en pappers hållare över diskbänken. Sen jorde jag klart slaktbänken som vi svetsade ihop i rostfritt för nån vecka sedan när vi svetsade rälsen. Har fått tag i en 5 cm tjock plastskiva som bänkskiva. Det är samma material som i skärbrädor. Så nu är vi förbereda för att kunna stycka grisen i morgon.

Var fick du tag i så stor bänkskiva, utan att ruinera dig själv?

Användarvisningsbild

Boman  
#874095Den har ja fått av en dansk vän ja jagar med han har en firma i Danmark där han säljer plats skärbrädor mm till slakterier. Den väger 98kg. Den hade jag aldrig haft råd att köpa.

TS
Användarvisningsbild

Boman  
#888087Trotsade värmen idag och byggde ett stativ till slakteriet ska bli en arbetsbänk så man kan stå och slipa knivar.

TS
Användarvisningsbild

Elis76  
Boman skrev:Trotsade värmen idag och byggde ett stativ till slakteriet ska bli en arbetsbänk så man kan stå och slipa knivar.

Finemang 👍

Från vilken bil kommer ekerfälgarna på bilden? 🤔

Användarvisningsbild

Boman  
#888103Tror att det var från cheva år34. Den ena ska ja montera på min bil och dom andra två ska bli till ett bord i min gårdspubb

TS
Användarvisningsbild

Boman  
#888125Så nu var det klart! Blev hyfsat bra med tanke på att ja återbrukat allt material.

TS
Användarvisningsbild

Boman  
#891197Som tur är inte alla dessa mina! Men det tar en stund att reda ut! Ska dom få hänga till helgen så blir köttet fint

TS

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#891300Tips är att fukta golvet innan man hänger in djur, det blir enormt mycket mer lättstädat när blodet inte får grepp i betongen.

Användarvisningsbild

Boman  
#891635Jag har behandlat golvet så det är bara att spola av! Har slaktat idag . 5 djur det tog nästan hela dagen . 27 kg blev det . Båda barnen var med och hjälpte till utan varken hot eller tvång.

TS

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#891807Fuktat golv hjälper även på behandlad betong, klinker eller epoximålat så det är ett generellt tips.

Användarvisningsbild

Boman  
#895954Idag monterade vi gängor i golvet så man kan skruva ditt krokar. Kommer underlätta när man kan dra av skinnet!

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).