Servicebyggnader

Tälthall-Lagerhall

51 inlägg 45899 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tälthall-Lagerhall

Hema  
#486235 Dagens tips till alla tältägare där ute, hög tid att rensa taket/tältduken från snö om ni inte redan gjort det. Jag var nog själv idag lite sent ute.

Användarvisningsbild

Re: Tälthall-Lagerhall

JensSkoog  
#486304
Hema skrev:Dagens tips till alla tältägare där ute, hög tid att rensa taket/tältduken från snö om ni inte redan gjort det. Jag var nog själv idag lite sent ute.

Men det höll, eller rasade det, @Hema :((

Avatar Fallback

Re: Tälthall-Lagerhall

Hema  
#486308
JensSkoog skrev:
Hema skrev:Dagens tips till alla tältägare där ute, hög tid att rensa taket/tältduken från snö om ni inte redan gjort det. Jag var nog själv idag lite sent ute.

Men det höll, eller rasade det, Hema :((

Tältduken på takdelen har blivit ganska uttöjd. Ska se om det går bra att efterspänna, för nu är det nästan baljaktikt och det kommer inte hjälpa vid nästa snöfall. Stommen verkar hålla bra, men duken har fått bekänna färg.

Det var tänkt som en temporär lösning och det ger en liten spark där bak, att se till och fixa någon mer permanent lösning. Det var delvis därför som jag hade en traktorgrävare hemma för att gräva bort stubbar.

Avatar Fallback

Re: Tälthall-Lagerhall

Hema  
#499144 Här i Västra Götaland har det snöat rejält idag med mycket snö på tältduken som följd. Önskar ingen ett trasigt lagertält pga. snö, så ut o skotta.

Användarvisningsbild

Re: Tälthall-Lagerhall

snorbroms  
#657783 Vad är den samlade åsikten om dessa tälthallar? Blåser dom bort? Problem med kondens ? Funkar den för förvaring av halmbalar, husvagn, ved å sånt där som fyller våra övriga lokaler?

Avatar Fallback

Re: Tälthall-Lagerhall

Hema  
#659128
snorbroms skrev:Vad är den samlade åsikten om dessa tälthallar? Blåser dom bort? Problem med kondens ? Funkar den för förvaring av halmbalar, husvagn, ved å sånt där som fyller våra övriga lokaler?

Tält kan funka, men det är en temporär lösning. Ju bättre kvalité, desto längre funkar lösningen.

Jag har tält i 10.000:- _klassen och det håller sådär. Jag har lagt byggplast, fingrus och sedan golvpressening. Inga problem med en massa kondens. Tältet går att förankra om man vill. Beror lite på hur vind utsatt det ska stå.

Men mitt första tält dog snödöden, så välj ett tält med lite bättre vinkel och hjälp till på vintern.

Men helst bygg något vettigt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).