tis 16 jan 2024, 11:35#827296Hej!
Jag har två stora vilda körsbärsträd och ett som är lite mindre. Ska ta ner dessa i år tänkte jag och kommer förmodligen göra ved av dem. Samtidigt tycker jag det är synd att göra ved av så fint trä så undrar om någon vet om det finns något intresse för att göra virke av dem istället och vart jag ska vända mig. Bor i nordöstra Skåne.
Uppvärmning
Körsbärsträd
TS
tis 16 jan 2024, 13:28#827322Lägg gärna upp en bild på träden (stammarna) och om du har uppgifter om diameter eller omkrets i brösthöjd så hjälper det ev intresserade att bilda sig en uppfattning om det är värt att titta på👍
tis 16 jan 2024, 15:17#827345Tack för återkoppling. Här kommer några bilder jag tog i somras. Bilden där jag måttar är på de största trädet som är de som står bredvid en ekonomibyggnad. Senfäste största trädet är nästa lika stort. Sedan är där ett som är lite mindre i jämförelse med de andra.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tis 16 jan 2024, 15:21#827347Skapligt grovt då med ca 35 cm brösthöjdsdiameter.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar