Uppvärmning

Kökspanna pellets?

5 inlägg 1814 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kökspanna pellets?

Stampep  
#783825 Har en kökspanna ctc med vattenburet värmesystem, har även en luft/luftvärmepump som börjar bli lite dyr i drift..

Tyvärr ingen acc tank till pannan och inte något enkelt ställe att sätta en heller om jag inte ska sabba skafferiet, känns även som en halvdålig ide med acctank på trägolvet ifall nåt skulle bli att läcka (torpargrund så ingen källare att tala om)

Klurade på om det skulle gå att ha nån typ av pelletslösning på natten och när man inte är hemma.
Finns nån typ av pelletskorgar till kaminer, klurade på om nåt sådant skulle funka att köra i pannan för att hålla ut värmen lite längre?

Är självcirkulation med en cirkpump på brytare, går inte att elda särskilt hårt utan att ha den igång innan det kokar.

Någon som har nån bra ide? Lite segt att gå upp och elda mitt i natten 😂



   TS
Avatar Fallback

Re: Kökspanna pellets?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#783828 En moster hade kökspanna med acktank på vinden!
Var nog på 160-200 liter, kommer inte ihåg om den stod med uppvik o golvbrunn eller ej 😱

Användarvisningsbild

Re: Kökspanna pellets?

Erre  
#783830
gnisten83 skrev:En moster hade kökspanna med acktank på vinden!
Var nog på 160-200 liter, kommer inte ihåg om den stod med uppvik o golvbrunn eller ej 😱

Spänning i vardagen. 😉

Användarvisningsbild

Re: Kökspanna pellets?

Stampep  
#783836
gnisten83 skrev:En moster hade kökspanna med acktank på vinden!
Var nog på 160-200 liter, kommer inte ihåg om den stod med uppvik o golvbrunn eller ej 😱


Var inte det vvb? Har en vvb tank på ca 150l uppe 😎

   TS
Avatar Fallback

Re: Kökspanna pellets?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#783838 Kan du ha rätt i

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).