Uppvärmning

Ibckorg

7 inlägg 2523 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ibckorg

Kjohan  
#777459 Behöver ladda upp förrådet inför kommande vedkapning med fler incheckat.
Är det för dyrt med 500 kr styck eller hur får ni andra tag i såna?



   TS
Avatar Fallback

Re: Ibckorg

80-90  
#777521
Kjohan skrev:Behöver ladda upp förrådet inför kommande vedkapning med fler incheckat.
Är det för dyrt med 500 kr styck eller hur får ni andra tag i såna?

Vart bor du ??

Avatar Fallback

Re: Ibckorg

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777538 Tidigare iaf var tomma ibc ett restavfall i livsmedelsindustrin.
Raps o palmoljan, glasyr etc vi fick i dom till bageriet innan ville inte leverantörerna ha tillbaka så 500kr tycker jag låter häftigt

Avatar Fallback

Re: Ibckorg

axwell  
#777598 Det är det pris beg. brukar annonseras för, oftast inklusive plastbehållaren.
Dom jag har var gratis, gjorde industrin en tjänst när jag tog hem dom.

Avatar Fallback

Re: Ibckorg

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777599 Nu vet jag inte TS vedlängd. Men har provat IBC till 30cm ved och det funkade inte.
Bättre med vedsäckar.

Användarvisningsbild

Re: Ibckorg

Kjohan  
#777646 Kör både 30 och 50 och det funkat fint för mig :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ibckorg

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777654
gnisten83 skrev:Tidigare iaf var tomma ibc ett restavfall i livsmedelsindustrin.
Raps o palmoljan, glasyr etc vi fick i dom till bageriet innan ville inte leverantörerna ha tillbaka så 500kr tycker jag låter häftigt


Det gäller ju att hitta dessa kontakter så man får håll på billiga behållare, tittar man på blocket är det inte ovanligt att dom begär 1000 kr och mer...
Och skulle man hitta billiga så finns dom så långt bort att transporten blir dyr...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).