Uppvärmning

Packning manlucka ackumulatortank

5 inlägg 3143 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Packning manlucka ackumulatortank

JohannesG  
#769678 Vet någon lämpligt packnings-material för manluckan på en ackumulatortank?
Den ska tåla både värmen och rörelserna i materialet. Blir temperaturvariationer från 40 till 120°C.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Packning manlucka ackumulatortank

Nyborg  
#769686 Baxi har packningar av nån slags silicon. Vet inte var man kan köpa på metervara.

Avatar Fallback

Re: Packning manlucka ackumulatortank

mrlynx  
#769883 När jag byggde acktank åkte jag till Rubber och köpte epdm gummiduk och använde som packning till manluckan.
Ett tips är att efterdra skruvarna efter ett tag.

Avatar Fallback

Re: Packning manlucka ackumulatortank

Hema  
#769942
mrlynx skrev:När jag byggde acktank åkte jag till Rubber och köpte epdm gummiduk och använde som packning till manluckan.
Ett tips är att efterdra skruvarna efter ett tag.

Ja gummiduk framför gummi list, kanske är ett bättre val.

Avatar Fallback

Re: Packning manlucka ackumulatortank

sman9k  
#784763 Kan det funka med flytande packning?
https://www.biltema.se/bilvard/bilunder ... 2000042268

Ett flytande packningsklister som härdar långsamt och förblir elastiskt efter härdning. Används t.ex för tätning av packningar, flänsar, metall mot metall samt för att låsa gängor. Tätningsmedlet står emot bensin, olja, kylarvätska och diesel. Perfekt för användning i alla typer av fordon. Tål tryck upp till 345 Bar. 118 ml.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).