Uppvärmning

Sälja ved 40 liters säck.

5 inlägg 9456 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sälja ved 40 liters säck.

Kjohan  
#713049 Har ca 20 kubik uppkapat av björk i 29 cm.
Finns det någon marknad att sälja 40 liters säckar?
Vart köper man säckar till bäst pris?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Sälja ved 40 liters säck.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713092 Jag har iaf sett en viss åtgång. Swedol, Bonnett mfl säljer.

Användarvisningsbild

Re: Sälja ved 40 liters säck.

Andreas.J  
#713121 Jag har också haft en tanke i den riktningen. Har lite för mycket ved i förhållande till behovet, men inte så mycket att jag kan sälja några stora mängder.

Det som stör mig är hur orimligt billigt det går att köpa små vedsäckar på vissa ställen. Har för mig det var på Jula jag såg ett pris på 49 kr ifjol. OK är bättre på att ta betalt, där har jag i alla fall sett priser över 150 om jag inte minns fel. Tror att deras säckar är i 40-litersklassen.

För egen del vill jag nog gärna ha en någotsånär rimlig slant om jag skulle sälja, men då tror jag att jag måste hitta rätt kundgrupp och samarbetspartner. Funderar på om byahandlare på glesbygdsorter som lockar folk utifrån skulle kunna vara nåt? Någon som har nån erfarenhet? Är fullständig amatör i sammanhanget, även som skogsägare överhuvudtaget, så jag kan mycket väl ha otur när jag tänker.

Jag har köpt mina 40 L-säckar på Granngården eftersom jag bara skulle ha en mindre mängd för egen del, så jag gjorde ingen prisjämförelse. Kostade inte mycket, typ 4 kr st, men går säkert att hitta billigare.

Användarvisningsbild

Re: Sälja ved 40 liters säck.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713131 Är det bara i liten skala kan man kanske fixa till en självplock, ungefär som den här Amerikanen...

Gäller bra att man bor utmed en väg som är skapligt trafikerad, och hoppas på att folk är ärliga.

Jag säljer inget själv, men man brukar ju kolla in priser när man är och handlar, och som redan nämnts i tråden, ibland undrar man hur dom kan sälja så billigt, men samtidigt undrar man hur dom kan sälja så dyrt, då tänker jag på halvfulla säckar som säljs till dyr peng som man ser förvånansvärt ofta.

Avatar Fallback

Re: Sälja ved 40 liters säck.

surjämten  
#713472 Har sålt lite i mindre skala när jag fick björkved över ett år.
Köpte säckarna på Svedol o sålde för 40 kr per säck till bekanta.
Lite krångel med att packa säckarna men populärt hos kunderna som tjatar om att få köpa mera.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).