morco skrev:Vad tror ni är ett rimligt pris för långved av torrgran? Tänker mäta och sälja vältans volym då det är lättast att mäta för både mig och kund, blir väl lite fluffigare sen när det är kluvet.
Har en hel del tussar med torr barkfallen gran som jag vill få bort och är eldningstorr på rot, finns miljöträd ändå…
Hugger man 3 meters längder går det ju på rätt mycket på vanlig kärra om man plockar bort lemmarna och buntar.
Orkar eller hinner inte klyva men bara hugga och köra ut går ju hyfsat fort.
Vill vara sig skänka bort veden eller vara dyrast på blocket. Torrgran är ju skitfin ved!! normalsvensken verkar dock behöva ett krig i sin närhet för att inse det….
Erre skrev:morco skrev:Vad tror ni är ett rimligt pris för långved av torrgran? Tänker mäta och sälja vältans volym då det är lättast att mäta för både mig och kund, blir väl lite fluffigare sen när det är kluvet.
Har en hel del tussar med torr barkfallen gran som jag vill få bort och är eldningstorr på rot, finns miljöträd ändå…
Hugger man 3 meters längder går det ju på rätt mycket på vanlig kärra om man plockar bort lemmarna och buntar.
Orkar eller hinner inte klyva men bara hugga och köra ut går ju hyfsat fort.
Vill vara sig skänka bort veden eller vara dyrast på blocket. Torrgran är ju skitfin ved!! normalsvensken verkar dock behöva ett krig i sin närhet för att inse det….
Kul att se att fler efterfrågar ett pris.
Jag ställde frågan för någon vecka sedan och fick blandade svar. Allt från gratis för att öka karman till flisvedspris.
Tror en privatperson kan vara beredd att ge mer än industrin om det hänger på elda eller betala elräkningen.
Därmed inte sagt att man ska suga ut alla som är i behov av ved som går att elda i vinter.