Uppvärmning

Vikt på nyklyven ved

3 inlägg 4090 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vikt på nyklyven ved

80-90  
#512626 Hej !! Detta står säkert i nån annan tråd här på forumet som inte jag hittar ! Så jag försöker här . Min fråga är , hur mycket väger 1 m stjälpt mått Björk som är ny kluven ??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vikt på nyklyven ved

Vedproducent  
#512630
80-90 skrev:Hej !! Detta står säkert i nån annan tråd här på forumet som inte jag hittar ! Så jag försöker här . Min fråga är , hur mycket väger 1 m stjälpt mått Björk som är ny kluven ??

Cirka 425 Kg i 30 cm längd. Vinteravverkad ved som ej legat och torkat i trave under våren. Variation förekommer naturligtvis beroende på grovlek och hur du kluvit veden. Men det är ett snitt som jag har på större leveranser.

Avatar Fallback

Re: Vikt på nyklyven ved

80-90  
#512632
Vedproducent skrev:
80-90 skrev:Hej !! Detta står säkert i nån annan tråd här på forumet som inte jag hittar ! Så jag försöker här . Min fråga är , hur mycket väger 1 m stjälpt mått Björk som är ny kluven ??

Cirka 425 Kg i 30 cm längd. Vinteravverkad ved som ej legat och torkat i trave under våren. Variation förekommer naturligtvis beroende på grovlek och hur du kluvit veden. Men det är ett snitt som jag har på större leveranser.

Fantastiskt !!! Tack för hjälpen !!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).