tis 14 feb 2017, 20:37#438098Vilken panna skall man välja om man vill ersätta en gammal hs perifal med effekt 30kw utan att bli ruinerad?
Uppvärmning
Vilken panna?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
tis 14 feb 2017, 20:53#438109Vet inte vilken budget du har men satsa på beprövade pannor från kända tillverkare tex CTC, Värmebaronen, Baxi mfl. Det är med vedpannor som med det mesta, man får vad man betalar för! En panna från Fröling eller Hargassner är nog en klass för sig, men då får man hosta upp en rejäl slant!
ons 15 feb 2017, 09:06#438205Har kollat för fullt på blocket men tyvärr finns ingen inom rimligt avstånd. Annars hade det varit ett alternativ.
Hur är det med vidarus när det gäller effektivitet och sådana saker? Den är ju klart extremt mycket billigare.
Hur är det med vidarus när det gäller effektivitet och sådana saker? Den är ju klart extremt mycket billigare.
TS
ons 15 feb 2017, 13:02#438224Jag höll på och kollade pannor när jag bytte sist så för min del blev det en värmebaronen ub 40. När det gäller Vidarus så hävdade man själva att den drog några kubikmeter ved mer. Dom är inte miljögodkända men det är nog den billigaste pannan du kan få tag i.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).