Uppvärmning

Keramik till en Diom Vedunic panna

3 inlägg 5384 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Keramik till en Diom Vedunic panna

laggar  
#162090 Är det någon som har ett tips på var det går att få tag på (om det går att få tag på) ny keramik till en Diom Vedunic 35 vedpanna? Pannan är installerad 1997 och keramiken börjar att se lite skamfilad ut.

Är det förresten lönt att byta keramik?



   TS
Avatar Fallback

Re: Keramik till en Diom Vedunic panna

Sågaren  
#239697 Hej. Kanske för sent med ett svar men här är ett ändå.
Löhr montage ab har grejorna. Jag bytte i helgen på min från -95.
Keramiken var anfrätt men inte alls slut. Anledningen till bytet var inblåsningslisten som
var väl söndereldad. Men en keramik som pallar i 18 år med ca: 22m per år är väl godkänt.

Användarvisningsbild

Re: Keramik till en Diom Vedunic panna

laggar  
#239804
Sågaren skrev:Hej. Kanske för sent med ett svar men här är ett ändå.
Löhr montage ab har grejorna. Jag bytte i helgen på min från -95.
Keramiken var anfrätt men inte alls slut. Anledningen till bytet var inblåsningslisten som
var väl söndereldad. Men en keramik som pallar i 18 år med ca: 22m per år är väl godkänt.


Jo, tyvärr var det lite för sent... :)

Någon månad efter mitt inlägg så började pannan läcka vatten också, så nu står där en Vedolux 37 från Värmebaronen istället. Än så länge har den fungerat som det är tänkt, men jag kanske återkommer med en ny tråd när det blir dags att byta keramik i den... ;)

Men visst är det helt okej om keramiken håller i 18 år, eller 15 år för den delen. Jag eldar för övrigt upp ungefär samma volym per år som du.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).