huggarn82 skrev:Har en vanlig husqvarna warmwind i min servicevagn de bästa alternativet man kan ha när man har vintrar med en kyla neråt 30- 40 minusgrader, den drar ca 40- 50liter på en vecka, men de gå o få varmare än en bastu oxå,
elpatron o elverk är smidigt men dyrt vid riktigt kall väderlek som förra vintern då de va mest 15 - 35 minusgrader hela vintern få gick ju elverken mäst maett
Fördelar med elverk .
1 Finns det diesel så är det varmt.
2.220volt är ett knapptryck bort.
3 hydrauliskt stödben smidigt med flytt. (En del har ju ställbar bogggie också)
4 bara att plugga in motorvärmarkabeln te bilen och programera kojan så är bilen varm när man ska hem.
5. Behöver inte greja med gasoltuber
6.Funkar faktiskt lite avskrämande på en del skummisar när elverket startar hux flux.
Kom en gubbe i höst som hadde varit och spontan åkt på skogen 2.30 och elverket hadde startat för att ladda värme/el och alla strålkastare tändes
(gubben är ökänd för dieselstölder)
Han fick bråttom hem
Nackdelar
1. Ingen diesel = kallt
2.dyrt som sagt .Dock är de nyare lite billigare i drift än våran gammelvagn
3.Dyr i inköp .Den lilla gröna på nolia gick på över 800 000.
Skulle man ha eget skulle jag nog köpa en med diesel kamin och gasolkamin.