ons 11 jan 2023, 17:44#788121Jo visserligen, men det gör ju en bra skillnad om det "bara" var 20% också, 30% kanske är vid någon test utan allt inräknat, vad vet jag
Men också den bekanta där som nyligen gjort just detta byte och har en inte "obetydlig" mängd kvar?
Var i kontakt med en som sålde Guntamatic / BMK, 50 kW där med tillbehören va 150k 🤣
Uppvärmning
Baxi excellent
fre 19 jun 2026, 23:09#912529
Var bor du och är inte 40kw för liten? hur många inlägg vid olika ute temp?
Olle A skrev:Satte in en Fröling S4 40kw med två 1700l tankar för lite drygt ett år sedan. Köpte till automatiskt tändning och har inte ångrat mej en sekund. Styr två shuntgrupper och vvc med pannans inbyggda styrningar och har den uppkopplad mot wifi, har full koll på både tankar och innetemp vart jag än är.
Var bor du och är inte 40kw för liten? hur många inlägg vid olika ute temp?
sön 21 jun 2026, 13:43#912567Bor i Hälsingland. Sommartid eldar jag i snitt en gång i veckan, vår och höst varannan dag och vintertid en gång om dagen tills det kryper ner mot -15 då blir det morgon och kväll. Ett fullt inlägg räcker 90% av gångerna för att få upp tankarna från 45 till 80grader

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).