Föryngring

Sätta staket

7 inlägg 4808 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sätta staket

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94923 Har kört lite plantor åt ett företag & blev nu till frågad om jag kunde sätta upp ett staket runt ett hygge. Inte speciellt stort ca 1 hektar.
Men de ville ha ett pris på det hela.

Finns det ngt riktpris per meter eller är det bara hugga i & hoppas att man ligger rätt till??



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Sätta staket

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94946 Vi behöver lite mer info. Vad för slags staket handlar det om? Viltstängsel? Gärdesgård? White picked fences? Står han med material och du baar sätter upp eller ska du leverera nåt?

Avatar Fallback

Re: Sätta staket

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94989 Det hade ju varit en fördel o skrivit det också ja :lol: .

Jag ska köpa in det som behövs till ett viltstaket, så är det ngn som har en bra leverantör så säg till.
Sen ska det sättas upp. Det fanns lite sten men jag tror inte att det ska vara ngr bekymmer att sätta stolpen iallafall.
Hur långt mellan stolpen sätter ni andra?

   TS
Avatar Fallback

Re: Sätta staket

61851@telia.com  
#95053 Hej var med och satte upp ett stängsel för en älgpark , där var kravet på nätstängsel,höjd 2,5 m ca25kr/m, 4-5 m mellan stolp.dia 100mm, 120mm i hörnen.ca 100kr/st .
nätet köptes från England , Gunnebo hade inte den höjden vilket inte lär behövas i ditt fall då viltstängseln efter riksvägarna har en höjd på ca 2 m.
Ha en trevlig fortsättning på midsommaren.

Användarvisningsbild

Re: Sätta staket

towes  
#95079 Hej Södergård.
Bra fråga, är själv på G med samma sak och undrar detsamma. Jag gissar att du delar upp mtrl o arbete i din offert. Nyfiken som jag är undrar jag hur du tänker göra rent praktiskt när du fått nät o stolpar? Vad du tar betalt för jobbet bör ju bero på hur lång tid det tar. Och rullarna är ju tunga. Fick själv lite tips i en annan tråd i ämnet viltstaket om du är nyfiken.
Lycka till.

Användarvisningsbild

Re: Sätta staket

towes  
#95081 PS: Den snarlika tråden jag menade heter "tips för viltstängsel" o finns på viewtopic.php?f=22&t=7968. DS.

Avatar Fallback

Re: Sätta staket

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95115 Hej towes

Ja jag delar upp offerten mellan jobb & matrial samt iomed att det är en bit o åka också så blir det lite milersättning.
Jag har ju en 6-hjuling med vagn så jag tänker använda den i så fall.
Brukar stå på den när vi slagit ner stolp till häststaket o inte kommit fram med traktorn.
Sen pratade jag med en i helgen som hade ett bensindrivet jordborr, vet inte om det går o använda men fick låna det iallafall.
Men det är ett ungefärligt pris per meter jag skulle vilja ha.iallafall på arbetet så man inte räknar bort sig totalt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).