Kse skrev:Vi hade oxå problem med Svenska skogsplantor förra året.
Fick plantorna en månad för sent och då hade den tilltänkta arbetskraften börjat skolan, blev hårt slit för att få ner dom i backen.
Vedhuggaren skrev:Jag sysslar sommartid med planteringsentreprenad åt Sveaskog och fick igår meddelande om att Svenska skogsplantor helt plötsligt har en brist på en miljon tallplantor av den proviniens som jag vanligen planterar i trakterna kring min hemort Korpilombolo. Jag vet inte hur många miljoner de producerar av den proviniensen årligen, men en brist på en miljon frysta plantor har betydande konsekvenser.
Är det bara här i norra Sverige som Svenska skogsplantor är synonymt med felaktiga leveranser och allmänt strul eller är det lika eländigt söderut? Det är nu tionde säsongen jag ska plantera åt Sveaskog och vissa problem beträffande plantor och leveranser har funnits med hela tiden. Det blir inte bättre för att synpunkter delges åt Svenska skogsplantor. Det enda som händer är att de varje år lovar att det ska bli bättre nästa år och hittills har det aldrig blivit det...