tis 20 maj 2025, 13:44#881264Vad bör man ta per timme vid plantering av ek och bok barrot ?
satte 50 per dag och då med spade och spett för att det var stenigt.
Föryngring
pris barrot plantering?
TS
tis 20 maj 2025, 16:55#881279Det viktiga vid plantering är hur många som lever till nästa år. Mvh
tor 22 maj 2025, 21:32#881533Om du planterar proffesionellt på ett markberett hygge bör du komma upp i minst 1000 barrotsplantor per dag med god kvalitet på arbetet. Spett och spade bör du nog lämna hemma, använd ett planteringsborr istället.
Normalt sett tar man väl betalt per planta. Jag har inte riktigt koll på vad det kostar i dagsläget men kanske 4-5 kr per barrotsplanta?
Om det handlar om trädgårdsplantering av större träd eller annan specialplantering så är det förstås timpris som gäller.
Normalt sett tar man väl betalt per planta. Jag har inte riktigt koll på vad det kostar i dagsläget men kanske 4-5 kr per barrotsplanta?
Om det handlar om trädgårdsplantering av större träd eller annan specialplantering så är det förstås timpris som gäller.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).