Föryngring

Öppen för förslag om någon vet en bra källa eller alternativ

2 inlägg 1099 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Öppen för förslag om någon vet en bra källa eller alternativ

OtisOliver  
#808673 Jag funderar på att så lärkfrön under kommande säsong, men jag är osäker på var jag kan hitta dem. För närvarande har jag bara stött på europeiska lärkfrön hos Impecta, men jag är speciellt intresserad av sibiriska lärkfrön. Dessutom kan de små väskorna de erbjuder vara lite dyra i den högre delen. Jag är öppen för förslag om någon vet en bra källa eller alternativt alternativ för att skaffa dessa frön. Din input är mycket uppskattad!



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Öppen för förslag om någon vet en bra källa eller altern

jannee  
#808680 Hör med någon handelsträdgård, de har HELT andra kanaler och kataloger att söka på.
Något som du, eller alla ska ta hänsyn till är när det gäller fröer/lökar och liknade.
1.a de bästa fröerna gård till proffsodlarna - handelsträdgårdarna
2:a Det som senare ligger på bordet paketeras i FINA påsar och sälj i daglighanden.
3:e Skrapet som senare blir över och även ligger på golvet säljs bl.a av Impecta + andra nätleverantörer.
Ovan är kanske något överdrivet men det ligger mycket i det hela.
Man förstår när man läser på påsen att beräknad grobarhet ligger någonstans runt 50 till 60 % vilket skräp (skrap) som säljs.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).