Föryngring

Solo spruta, luft problem

2 inlägg 1748 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Solo spruta, luft problem

Hilux  
#713420 Hej, har precis använt min solo 475 å behandlat snytbagge. Före start avluftar jag slang å munstycke upp i luften så de går klockrent å fin dimma utan rinn å fint ”klipp” i munstycket. Men efter kanske 50-100 plant så e luften där igen, de rinner droppar å sölar, alltså bara att ”lufta om” var kommer luften ifrån? Försöker att alltid ha bra tryck i spruta å rengjord enligt konstens regler.

Tips?



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Solo spruta, luft problem

Fole  
#713438 Har du sett detta droppskydd (och backventil/sil) https://skogma.se/solo-droppskydd-backv ... 010001001/ ? Jag har inte provat själv, så jag vet inte om det fungerar.
(Jag vet inte heller om det fungerar till alla medel, eller vissa grovkorniga sätter igen silen.)

Nyttjar du ett munstycke som medel-tillverkaren rekommenderar? För stort ”hål” i munstycket kan ge dropp, men då borde det börja droppa direkt...

Sist men inte minst, är alla packningar friska? Annars kan det kanske vara värt att byta dessa.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).