Föryngring

arGrow, ny specialgödning för skogsplantor

33 inlägg 9782 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: arGrow, ny specialgödning för skogsplantor

Sune__  
#711875 Har nu satt 1000 plantor som ja gödslat med argrow och handdoserare, och som nån tidigare nämnt uppskattar jag tidsaspekten till max 2-3 sekunder per planta. Med andra ord försumbar för åtminstone min del som hobbyskogsbrukare.
Kostnadsmässigt rör det sig ju bara om kanske 30-40 öre per planta, doseraren exkluderat för den är ju en engångskostnad, så anser jag detta vara en riktigt bra grej om det ger den förbättring som påstås.
Ja tyckte handdoserare i sidofickan var väldigt smidigt så några 6000 för ett rör ser ja ingen anledning till att köpa om inte man jobbar med det eller planterar stora mängder årligen.

Förädlade skogsplantor från Svenska Skogsplantor
Användarvisningsbild

Sjögård 4  
#711876 Sune_
Satte du några referensplantor utan arGrow?
Hur mycket får du ut per gång åav doseraren?

Användarvisningsbild

Sune__  
#711878 Nej ja gjorde inte det tyvärr tog i lite extra när ja beställde så tanken va att ja skulle slänga ner de som vart kvar lite här och där men jag hade visst tagit i för lite istället så det räckte inte ens riktigt till.
Skulle tippa på ca 10-12 korn per tryck nånstans, räknade inte men nånstans i den häraden.
Upplevde att flaskorna räcker till lite mer än va som uppges

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).