Samtidigt finns färdigblandad 10 liter för ca 1600 kr
Någon som vet eller har erfarenhet om det blir samma blandning/effekt om man blandar själv ?
Trocadero skrev:Har nu sprutat 20 liter Trico på tallplantor som förhoppningsvis skall klara vintern.
När jag återkom dag 2 såg jag att den vita färgen nästan försvinnut på de plantor som sprutades dagen innan. Är det normalt? (Är å andra sidan lite färgblind...)
Det var soligt och fint väder (torrt) dagen innan jag sprutade, dagen jag sprutade och 2 dagar efter. Slutade spruta kl 15 och ingen noterbar nattfukt/dimma.
Köpte en ryggspruta (ej fabrikat Solo) Granngården. Men tyckte att det gick åt väldigt mycket Trico. Någon som har en bra ryggspruta som inte förbrukar så mycket (dyrt) Trico?
Klantade till mig när jag använde sekatören och råkade trampa sönder handtaget på slutet så en ny måste köpas in.
Har nu sprutat 20 liter Trico på tallplantor som förhoppningsvis skall klara vintern.
När jag återkom dag 2 såg jag att den vita färgen nästan försvinnut på de plantor som sprutades dagen innan. Är det normalt? (Är å andra sidan lite färgblind...)
Köpte en ryggspruta (ej fabrikat Solo) Granngården. Men tyckte att det gick åt väldigt mycket Trico. Någon som har en bra ryggspruta som inte förbrukar så mycket (dyrt) Trico?
hugge skrev:Fortfarande ingen som har svar på om det är någon skillnad på färdigblandad Trico eller om man köper 1 liter Trico som skall spädas 1+4 ? Ingen som har testat detta ? Se min fråga tidigare i tråden.