Föryngring

Ersättning utkörning

6 inlägg 4089 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ersättning utkörning

Hammaren  
#515917 Jag fick i uppdrag att köra ut överbliven plant som jag hade till ett annat distrikt för plantering, tidsåtgång 3 tim. 12 mil tot. kvällstid för det skulle planteras morgonen efter. Hur skulle ni fakturera detta? timpris rakt av eller har ni några andra ideèr?



   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Ersättning utkörning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515919
Hammaren skrev:Jag fick i uppdrag att köra ut överbliven plant som jag hade till ett annat distrikt för plantering, tidsåtgång 3 tim. 12 mil tot. kvällstid för det skulle planteras morgonen efter. Hur skulle ni fakturera detta? timpris rakt av eller har ni några andra ideèr?


Tja! En vettig timpeng + en vettig milersättning för ditt fordon, skulle jag nog ta.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ersättning utkörning

jonsered95  
#515922 Skulle jag göra det så skulle jag fakturera 400/h och sedan 50 kronor per mil i körersättning.
Sen om det var tvunget att du behövde göra det på kvällen så skulle jag kanske ta för 1-1.5h mer arbete eller högre timpeng som motsvarar vad man vill ha för kvällsarbete.
Mvh Philip

Användarvisningsbild

Re: Ersättning utkörning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515923 Om det räckte med en vanlig liten skåpbil / släpkärra så betalar vi runt 60 - 70 kr + moms / mil för en budbil Betalar för dubbla sträckan, (alltså, är det 10 mil till målet betalar vi för 20 mil....)

Där har du i alla fall en siffra att jämföra med... Tar det lång tid att lasta / lossa så skulle jag tro att man får betala en timkostnad extra...

Avatar Fallback

Re: Ersättning utkörning

rikard_e  
#515997 350 kr timmen + 50 kr i milersättning hade jag kört på.

Avatar Fallback

Re: Ersättning utkörning

jonsered95  
#515999 Dumt nog så blandade jag ihop inkl och exkl momsav någon anledning, men jag menar 400:-plus moms, d.v.s. 500:-/h inkl moms och körningen 50:-/mil inkl moms
Mvh Philip

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).