Föryngring

Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

24 inlägg 18880 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

anersimyra  
#461901
DrW skrev:
anersimyra skrev:I facebookgruppen skydda skogen kacklas det om den förmodat höga dödligheten på plantorna.. :-o =))

Är det på riktigt? :shock:

Jo.. :shock: att det går att kompletteringsplantera är något som alla inte begriper.. :-o

Arevo
Avatar Fallback

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

jannee  
#461906 Duktigt gjort måste jag i alla fall erkänna, MEN allt lite fusk. Räcker mer eller mindre bara med att släppa ned tallplantor på backen så nog sjuttsan tar de sig :grin:
Skulle jag plantera granplantor på samma sätt = utan att noga trampa fast plantan skulle avgången bli en bra bit över 50%.
Nu gick det tydligen bara ut på hur många plantor han kunde få igenom röret på 24 timmar - tydligen ingenting annat :mrgreen:
Inte f*n skulle jag låta Timo plantera gran åt mig för i runda slängar 1,7 kr/planta när han gör så 😡

Avatar Fallback

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#461913 Kommer reportage snart i P1 före 17:45

Avatar Fallback

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

tallen100  
#461914 Få se om inte plantörerna får hårdare ackord efter det där :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#461915
Mowi850 skrev:Det ser ju bra ut när han planterar men hade varit roligt att se på nära håll när han planterar och om några år hur det har tagit sig.

Kan inte hålla med. En slarver som irrar runt och sätter hur som helst!
Inte en plant skulle han få sätta på min mark det är då säkert 😡

Avatar Fallback

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#461975 Om man fick hans överkropp av att plantera, tror jag det är dags för mig att byta yrke... :-BD

Användarvisningsbild

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#461978
Röjkvist skrev:
Mowi850 skrev:Det ser ju bra ut när han planterar men hade varit roligt att se på nära håll när han planterar och om några år hur det har tagit sig.

Kan inte hålla med. En slarver som irrar runt och sätter hur som helst!
Inte en plant skulle han få sätta på min mark det är då säkert 😡

Det är bra mycket bättre än man först kan tro. Höga punkter där det finns. Mineral där det finns. Förbandet jämt även där marken inte är gämn.
Så, men vad vet jag har ju bara plantat. 1 000 000 plantor. Det mesta barrot som egen entreprenör!

Användarvisningsbild

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

DagL  
#462300 När det gäller världsrekord så finns också kampen mellan nationella lag.
En indisk delstat har på 12 timmar planterat nästan 67 millioner plantor! http://www.digitaljournal.com/news/environment/india-has-planted-nearly-66-million-trees-in-12-hours/article/496657
När skall Sverige sätta samman ett lag som slår det? En utmaning!
Förresten verkar Fredrik ha underdrivit den svenska värlsrekordnoteringen. Den var högre!
Även Indien visar bristande respekt för exakthet när det gäller världsrekord!

Användarvisningsbild

Re: Världsrekord i skogsplantering - 17.000 plantor på 24h

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516040 26/6 2018 nu på tisdag så görs ett försök igen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).