Föryngring

Nu kan du beställa skogsplantor på webben

5 inlägg 6568 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nu kan du beställa skogsplantor på webben

Fredrik Reuter  
#434700 Från och med idag, 1 februari 2017, kan man beställa skogsplantor digitalt i en webbshop hos Sveaskogsägda Svenska Skogsplantor.

Hur gör du som är i plantköpartagen, överväger du detta alternativ eller är det gamla kanaler som gäller?

https://plantweb.sveaskog.se/

Bild




   TS
Arevo
Användarvisningsbild

Re: Nu kan du beställa skogsplantor på webben

ananders  
#434703
Fredrik Reuter skrev:Från och med idag, 1 februari 2017, kan man beställa skogsplantor digitalt i en webbshop hos Sveaskogsägda Svenska Skogsplantor.

Hur gör du som är i plantköpartagen, överväger du detta alternativ eller är det gamla kanaler som gäller?

https://plantweb.sveaskog.se/

Bild


Södra har haft detta under ett antal år och det funkar fint. Där kan man ändra ordern fram till någon vecka innan leverans.

Användarvisningsbild

Re: Nu kan du beställa skogsplantor på webben

Pannben  
#434730 Helt klart intressant! Lite OT, för några år sedan beställde jag plantor från Södra. I utskicket stod att man kunde ringa sin inspektor "som vanligt" eller maila in beställningen. Avisering skulle ske om när plantorna kunde hämtas vid terminalen. Jag fick ingen avisering och när jag väl fick tag på inspektorn för att höra när plantorna kunde hämtas visade det sig att ingen hade koll på den angivna mailadressen sedan något år tillbaka :!:
Som tur var så var det inte så mycket jag skulle plantera och kunde de få fram lite plantor men bara gran. Jag som hade tänkt plantera tall...

Avatar Fallback

Re: Nu kan du beställa skogsplantor på webben

alias  
#434732
Pannben skrev:Helt klart intressant! Lite OT, för några år sedan beställde jag plantor från Södra. I utskicket stod att man kunde ringa sin inspektor "som vanligt" eller maila in beställningen. Avisering skulle ske om när plantorna kunde hämtas vid terminalen. Jag fick ingen avisering och när jag väl fick tag på inspektorn för att höra när plantorna kunde hämtas visade det sig att ingen hade koll på den angivna mailadressen sedan något år tillbaka :!:
Som tur var så var det inte så mycket jag skulle plantera och kunde de få fram lite plantor men bara gran. Jag som hade tänkt plantera tall...


Det där fenomenet med mejladress till SBO/VO som ingen har ansvar för att kolla med jämna mellanrum vet jag fler som har råkat ut för.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Nu kan du beställa skogsplantor på webben

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#434793 Jag köpte av svenska skogsplantor i våras. Ringde, men kunde lika gärna beställt på annat sätt. Prövar säkert väven nästa gång, slipper man prata på telefon...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).