Föryngring

Plantera i sommar

11 inlägg 6975 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Plantera i sommar

skogsbaronen  
#270919 Hej! vilka ska plantera tall/gran mm i sommar och hur mycket..

Själv ska vi plantera 36000 tallplantor, kommer till v24



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

Husqy346  
#270953 36000 plantor det tar ett tag hur många pers ska göra jobbet?

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

skogsbaronen  
#270956 Vi är väl 3-4 st iaf :), har köpt 7 st plantrör iaf så kanske man blir nå fler...

   TS
Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

clasandre  
#270957 ska plantera 10000 plantor i vår kommer bli blandat gran tall :)

Användarvisningsbild

Re: Plantera i sommar

halvproffs  
#270959 När älgarna härjade som värst på 80-talet så undvek jag att plantera tall så det blev lite gran ist. När älgstammen sjönk så planterade jag med ganska lyckat resultat. Böt också plantleveratör och i mitt tycke mycket bättre och jämnare kvalite. Dom senaste 5 vintrarna har ju inneburit mycket snö så planten har tryckts ihop så jag har gått och rest upp många med mycket bra resultat. Nu är det ju inte samma mängder som dig men det var bra timpenning på att hjälpa dom. Likaså att trampa ner örnbräken runt planten. I vinter har jag förstagallrat bland det första jag planterade så nu kommer det lite återbäring :grin: I år blir det ingen plantering men nästa år blir det 4-5tusen ca.

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

oxböle  
#271607 Ska plantera 30000 granplant på försommaren =( Ett riktigt slitgöra

Användarvisningsbild

Re: Plantera i sommar

Ängagärdet  
#271679 25000gran ska i. Har tingat mitt gamla hockeylag och skramlat plantrör hos grannarna. Så de går kvickt!

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

stihl91  
#271731 Kommer inte plantera så mycket själv men ska arbetsleda cirka 1 500 000.

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

stektlök  
#271794 1500000 ...... nu snackar vi :)

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

stektlök  
#271795 Jag ska plantera 125 plantor som är planerat i mitten av april. Viltsäck som det heter och är köpt av södra. Sedan kanske jag köper ca1000 gran å sätter som blivande vind och viltskydd.
Sköjjplantera lite liksom :)

Avatar Fallback

Re: Plantera i sommar

skogsbaronen  
#274424 Är det ngn som har plantväskor/korgar till salu?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).