Föryngring

Bra ollonår 2011?

4 inlägg 2658 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bra ollonår 2011?

boksson  
#135824 Hur har ni det med bokollon och ekollon i år ?
På mitt skifte i NV Skåne ser det ut att bli rätt bra med bokollon. Har för få ekar för att uttala mig om dessa.
Funderar lite på om man ska markbereda något område så man får till föryngringsytor.



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: Bra ollonår 2011?

Mariaskogsrået  
#144160 Såg inte denna tråd förrän nu, har varit ute och plockat ekollon vid ett tillfälle i år (en ny upplevelse för mig) men det var varierande under olika ekar - under vissa kunde man ligga o plocka länge medan under andra blev det bara ett hastigt besök :smile:

Markberedning för föryngring har jag ingen erfarenhet av... men finns säkert någon annan här på forumet som har!!!!

/M

Avatar Fallback

Re: Bra ollonår 2011?

ersv  
#144622 I Göteborgsområdet/norra halland är det ollonår för bok i år, dock inte lika rikligt som 2009. Köldknäppen i början av Maj förstörde en del.

Avatar Fallback

Re: Bra ollonår 2011?

Blivande snickare  
#145798 I södra Finland har jag inte märkt någon skillnad förutom att flera ollon från förra året har kommit upp i gräsmattan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).