ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 421144 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bilder Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#118643 Hej, tänkte lägga ut lite div bilder på utkörning med atv här, hittade inte så mycket när jag sökte.
Ni får gärna lägga upp egna bilder också så man får se hur ni kör :grin:

Mitt nuvarande ekipage, Polaris 850xp eps -09 + Kranman T1700 m hydraulisk vinsch -11:



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#118644 mera:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#118645 ännu mer:

   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Bullarn  
#118953 Fina bilder :grin:

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118958 Japp, fina bilder är det! Du verkar ha snäll terräng också.

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#119489 Jag har allmöjlig terräng :) ska försöka ta fler bilder i skogen i lite värre terräng så fort tillfälle ges.
Hade kanon väder i dag och fick kört 3 björklass totalt 6 träd, tog lite bilder från min uppläggningsplats osv:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#119496 mer från dagens körning:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119509 Ser hur bra ut som helst, försökte komma ut idag, men det vägrade gå över -15. Då stannar såna som jag inne, men i morgon verkar finnas hopp. Hur lång ved kör du, ser ut som en 3,5 meter i varje fall? Lättar den i bakhjulen något eller? Du har ju boggien mitt på (så har jag lagt den nu också)

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Mats KarlssoTFnSYH  
#119513 Tack för fina bilder! Funderar själv på att köpa mig något liknande så det är intressant att se hur det fungerar i verkligheten. Hur mycket man får på på ett lass till exempel.

Är det 3-meters ved du har på?

Ser jättegärna fler bilder!

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#119537 Tack för det grabbar, Jag kör 3m på dessa bilderna då har jag ganska högt kultryck så det är ingen risk att det lyfter bak, Har exprimenterat lite tidigare med lägre tryck och då hjälper inte fyrhjulingen till någonting och det behövs när man kör fulla lass uppför och nerför, sen har ingen av polarisarna jag haft tagit stryk av det så jag fortsätter så tills det evt skulle hända något, har hårdare fjädrar bak så den är fin med vagnen på men totalt värdelös (sten hård) utan vagn. Har en komplett upsättning med orginal fjäderben liggande som jag byter över när inte ska anv T1700, är ju ett helvete att byta över fjädrarna.
Gjorde så med 700an också när jag hade den.
Kan ju tillägga att jag har kört 5,5m timmer på den, det går fint om man drar bak boggin max (ca 450mm) längrebak än jag har den nu, men det är lite bökigt att ta sej fram med här i skogen för det är ca 40cm socker snö och vagnen genar när den blir så lång vilket gör att den typ aldrig vill gå i fyrhjulings spår och då går det väldigt tungt och sakta för det bara tuggar i den här skit snön, därför har jag den som den är på bilderna så ofta det går, då får jag viktfördelningen jag vill ha samt att den blir väldigt smidig och följsam i skogen :)
Jag fortsätter och lägga ut bilder så länge ni vill se dem

Mvh Jonas

   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Prowler  
#119546 Man kan ju inte annat än bli avundsjuk på ditt ekipage, Seabass. :D
Såhär kör jag. Sommar:
Bild

Vinter:
Bild

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#119705 Hehe kul att du gillar det, ser ut som om du kan ha rätt lågt kul tryck på din första bild :)
Kul att se, hoppas fler lägger upp sina bilder!

   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Prowler  
#119785 Absolut, lägg gärna upp mer bilder/filmer :) Haha ja, men jag hade rätt bra väg så det gick finfint att köra :)

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Seabass  
#120684 2 bilder från ett av lördagens 5 lass:

   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

ce conny  
#120686 lite slykörning av åkern :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).