tis 18 jan 2011, 21:49#115077
Jag menar att du har som du säger "möjlighet" till låsning, på polaris "låser" det sej själv, antingen har du 2wd eller så har du 4wd utan att klämma eller dra i diff spakar. du kör aldrig med 3wd som många andra har (alla utom Polaris och Canam vad jag vet)
På alla fyrhjulingar jag har haft eller provat så står det att diffen fram ska endast användas tillfälligt osv för att ta sej ur om man tex kört fast då det påfrestar och är skadligt osv att köra diffat konstant. Har du en polaris så är det som sagt konstant eller sköter sej själv.
skillnaden på can am och polaris visco lock som det heter är att canams inte reagerar och diffar fram lika snabbt efter vad jag upplevt.
Jag säger inte att polaris är bäst på allt men just 4wd systemet är klockrent enligt mej
Mvh Jonas
Polaris 550XP X2 -11, Kranman T1750 griplastarvagn -13, MF 4435 -07, Patu 9t griplastarvagn, Stihl ms 200, 241, HVA 345, 550XPG