Re: Ny miniskotare under utveckling
Postat: mån 24 jan 2011, 23:26
Några nackdelar till då.
1. Maskinen blir ganska stor och kanske rent av då tung att den inte går att köra/frakta på ett b-kort. I så fall försvinner många potentiella köpare. (kanske har jag fel)
2. Den går bara att använda i skogen.
3. Maskinen kommer vara upptagen då många vill ha den dvs på helgerna när folk är lediga.
4. Vissa kommer köra skiten ur dom och andra kommer i ren okunnighet åstadkomma samma sak.
5. Maskinen kommer bara finnas nära för ett fåtal markägare vilket gör att transporterna blir långa.
6. Någon kör sönder den och vips så kan du inte använda den helg då du bokat den.
7. Vädret sätter stopp en helg.... ja du fattar.
Sen har vi ju de tekniska problemen vilka jag inte ska gå in på så mycket men det här med att ha drivhjulen bak istället för fram. Det är ju ingen slump att man satt dom fram. Finns nog både för och nackdelar men som sagt dom flesta borde ju gjort rätt.
Det där med priset inte är så viktigt för att de är samägda köper jag inte för fem öre. Vi vet ju hur det där med timeshare brukar bli. Resonemangen/försäljningsknepen brukar låta ungefär likadana i de fallen.
Sen kan jag nog tycka att den där flexboggin nog är bra men att det är något som yrkesförare behöver. En "amatör" som kör lite då och då har inte samma behov av "åkkomfort"
1. Maskinen blir ganska stor och kanske rent av då tung att den inte går att köra/frakta på ett b-kort. I så fall försvinner många potentiella köpare. (kanske har jag fel)
2. Den går bara att använda i skogen.
3. Maskinen kommer vara upptagen då många vill ha den dvs på helgerna när folk är lediga.
4. Vissa kommer köra skiten ur dom och andra kommer i ren okunnighet åstadkomma samma sak.
5. Maskinen kommer bara finnas nära för ett fåtal markägare vilket gör att transporterna blir långa.
6. Någon kör sönder den och vips så kan du inte använda den helg då du bokat den.
7. Vädret sätter stopp en helg.... ja du fattar.
Sen har vi ju de tekniska problemen vilka jag inte ska gå in på så mycket men det här med att ha drivhjulen bak istället för fram. Det är ju ingen slump att man satt dom fram. Finns nog både för och nackdelar men som sagt dom flesta borde ju gjort rätt.
Det där med priset inte är så viktigt för att de är samägda köper jag inte för fem öre. Vi vet ju hur det där med timeshare brukar bli. Resonemangen/försäljningsknepen brukar låta ungefär likadana i de fallen.
Sen kan jag nog tycka att den där flexboggin nog är bra men att det är något som yrkesförare behöver. En "amatör" som kör lite då och då har inte samma behov av "åkkomfort"